Handläggare

Handläggare

Arbetsbeskrivning

Individ och arbetslivskontoret ansvarar för samtliga frågor kopplade till vuxenutbildningen och arbetslivsnämnden samt socialnämnden. Inom kontorets Kvalitet och utvecklingsavdelning hanteras samtliga avtalsfrågor kopplade till nämndernas ansvarsområde (auktorisation inom vuxenutbildning samt avtalshantering inom socialtjänstens IFO verksamhet).

Rollen som handläggare innebär att du tillsammans med rektor arbetar med bedömningar av ansökningar om auktorisation, deltar i kvalitetsuppföljningar samt ger stöd och service till utbildningsanordnarna kring dagliga frågor kopplade till ärendehandläggningssystemet. I rollen ska du även samarbeta och stödja avtalshandläggare och utvecklingsledare som arbetar inom socialtjänstens olika IFO-verksamheter. Du kommer också att ha ett självständigt ansvar för vissa ärenden som ska handläggas och redovisas mot nämnderna.

Vi söker dig som har minst en treårig eftergymnasial utbildning inom ett område som bedöms relevant av arbetsgivaren. Du har även erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig verksamhet. Det är meriterande om du även har erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig förvaltning. Du har en god digital kompetens, eftersom vi arbetar i stort sätt digitalt. Som person är du positiv med egen drivkraft och god förmåga att samarbeta och samverka. Du är bra på att kommunicera både skriftligt och muntligt och har ett strukturerat arbetssätt, samtidigt som du har förmågan att löpande växla mellan olika arbetsuppgifter.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är en strukturerad och självgående person med känsla för god kvalitet. Du är serviceinriktad och ansvarskännande och kan arbeta lösningsinriktat och flexibelt. Du är prestigelös och tycker om att samarbeta med olika aktörer såväl internt som externt.

Avdelningen för kvalitet och utveckling ansvarar i övrigt för samtliga frågor kopplade till utveckling och uppföljning av socialnämndens, vuxenutbildningens och arbetslivsnämndens verksamheter. Avdelningen arbetar med förvaltningen av ärendehanteringssystem inom dessa nämnder samt inom vård och omsorgsnämnden. Vidare ansvarar avdelningen även för uppföljning av auktoriserade utbildningssamordnare samt återsökningar av ersättning från olika myndigheter. I dagsläget består avdelningen av 14 medarbetare.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökanden med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningen omfattar heltid och är en visstidsanställning med tillträde snarast/enligt överenskommelse och sträcker sig till och med den 31 augusti 2021 med eventuell möjlighet till förlängning.

Ansökan
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Välkommen med din ansökan senast den 30 juli 2020. Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Marianne Zetherlund, ansvarig kontaktperson för denna rekrytering tfn 08- 570 471 35 alt. marianne.zetherlund@varmdo.se . Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Värmdö kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juli 2020
  • Ansök senast: 30 juli 2020

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024