OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Vilka är verksamhetens mål?
God service till medborgare och andra intressenter
Upprätthålla lagar, regelverk och tillämpningsanvisningar
Vilka mål arbetar befattningsinnehavaren mot inom ramen för verksamhetens mål och vilka ansvarsområden har hon/han?
Gott bemötande, öppenhet, respekt och professionalitet i alla kontakter
Relevant stöd till förskolans rektorer, verksamhetschef och andra berörda
Goda relationer med fristående verksamheter och andra intressenter
Vilka arbetsuppgifter ingår för att uppfylla de mål befattningsinnehavaren har?
Handläggning av ansökningar och placering av barn inom verksamheterna Förskola, Fritidshem och annan pedagogisk verksamhet är huvudsakliga uppgifter.
Du har daglig kontakt med vårdnadshavare, rektorer, andra tjänstemän i kommunala och fristående verksamheter samt berörda myndigheter. Arbetsuppgifterna är av skiftande komplexitet, vilket betyder att du kan förvänta dig att arbeta både med betydande utmaningar och med enkla rutinärenden. Verksamheten står inför implementering av nytt verksamhetssystem vilket innebär att du är med och anpassar systemet efter verksamhetens behov. Tjänsten innebär myndighetsutövning.
Kravspecifikation
Högskoleutbildning med inriktning mot administration/statistik/kommunikation. Kunskap kring de lagrum som styr ärendehanteringsprocessen, såsom skollagen, förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen.
Vilka övriga krav bör ställas?
Erfarenhet av arbete inom politiskt styrd organisation och kommunal förvaltning. God IT-vana, van användare av officepaketet, särskilt word och Excel. Mycket goda kunskaper i svenska, muntligt och skriftligt samt goda kunskaper i engelska krävs. Andra språk är meriterande. Meriterande är också god insikt i förskolans mål och uppdrag, liksom erfarenhet av handläggning av placeringsärenden inom barnomsorg.
Kompetenser
Självständighet
Stabil
Samarbetsförmåga
Muntlig kommunikation
Serviceinriktad
Strukturerad
Numerisk analytisk förmåga
Urval påbörjas innan ansökningstiden gått ut.
Intervjuer kommer att ske den 22 och 23 september 2020.
För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.