OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.
Diarienummer 2020/051209
Vill du bli vår nya expert på förmånsbilar? Har du ett intresse för bilar, avtalsfrågor och ekonomi? Har du ett intresse av HR och förmånsfrågor? Då kan rollen som handläggare för förmånsbilar på Arbetsmiljöverket vara för något dig.
Arbetsmiljöverkets uppdrag är att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv. Vi arbetar i en kunskapsintensiv miljö med samhällsnyttiga uppgifter. Du kan vänta dig en meningsfull vardag där du bidrar till att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av sitt arbete.
Ditt nya arbete
I rollen som handläggare blir du en del av HR-enheten som består av sju personer. Enheten är processägare och ansvarar för myndighetens leasing- och hyrbilar. Arbetet rör sig inom områdena upphandling och uppföljning av ramavtal, ekonomi, administration, lagar och förordningar inom området som t .ex. miljö, skatter, försäkringar, säkerhet m.m. Rollen som handläggare är fokuserad på att utveckla, förvalta och följa upp processen kring myndighetens förmånsbilar.
Myndighetens inspektionsavdelning är de som nyttjar förmånsbilar och även ansvarar för beställning och rutiner kring dem. I samarbete med inspektionsavdelningens administrativa bilgrupp handlägger du i första hand strategiska men även operativa frågor som uppstår kring förmånsbilar.
Då arbetet med förmånsbilar inte täcker en heltidstjänst kommer du även att arbeta med andra frågor som tillhör HR-avdelningen. Det kan exempelvis gälla resor, statistik och nyckeltal, ekonomi, verksamhetsplanering eller andra frågor kopplade till kompensation.
Då vi är en geografiskt spridd organisation kan det innebära ett fåtal arbetsresor inom Sverige.
Vi söker dig som har
• högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller annan utbildning som vi bedömer som relevant för anställningen.
• erfarenhet från att arbeta med förmånsbilar, leasing och transportfrågor
• erfarenhet av att arbeta med kvalificerad administration och/eller handläggning
• erfarenhet av att arbeta konsultativt
• god förmåga att kommunicera och uttrycka dig i tal och skrift
• goda kunskaper inom Officepaketet
För att lyckas i uppdraget ska du ha god kommunikativ förmåga. Du arbetar målinriktat, strukturerat och kvalitetsinriktat samtidigt som du har förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Vidare är du ansvarstagande och kan driva ditt arbete självständigt framåt. För att trivas i rollen är det viktigt att du vill arbeta både strategiskt och operativt och att du motiveras av utveckling och förändring. För dig är gott samarbete viktigt och du har en fallenhet för att etablera hållbara relationer med både chefer, arbetstagarorganisationer, medarbetare och kollegor. Vid urvalet lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.
Det är meriterande om du har
• erfarenheter av att arbeta med upphandlingar och avtalsuppföljningar
• erfarenhet från arbete med kompensationsfrågor
• erfarenhet från offentlig sektor
Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning med tillträde i november/december. Vi finns i lokaler i Stockholm på Lindhagensgatan 133. I slutet av 2020 flyttar vi till nya lokaler i Solna Business Park.
Vi vill vara en arbetsplats med bred mångfald – olika perspektiv gör oss bättre. Tillsammans ska vi lyckas nå våra verksamhetsmål, bidra till en hälsosam arbetsmiljö och verka för en lärande arbetsplats. Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida av.se/arbeta hos oss. Om du har frågor Frågor om anställningen besvaras av enhetschef Catrine Björn. Facklig företrädare är Marita Jonsson Fackförbundet ST, Stefan Lennartsson för Saco och Jenny Bengtsson för Seko. Du når samtliga via myndighetens växel 010-730 90 00.
Vi har gjort våra medieval och vill inte bli kontaktade av säljare av rekryteringstjänster.
Välkommen med din ansökan senast den xx oktober 2020!
Ansök genom att klicka på länken nedan. Ange diarienummer i din ansökan. Urval sker löpande.
Om avdelningen
På HR-avdelningen arbetar vi med strategiskt, operativt och administrativt HR-arbete. Vi arbetar med chefsstöd i HR-relaterade frågor, kompetensförsörjning, medarbetarskap, ledarskap, samverkan, lön, kompensations och transportfrågor, resor och lokalförsörjning. Avdelningen är organiserad i två enheter och består av totalt 18 personer.
Arbetsmiljöverket är en myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö- och arbetstider följs av företag och organisationer. Alla anställda i Sverige har rätt till en bra arbetsmiljö enligt arbetsmiljölagen. Vårt mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetslivet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv. Vi är idag ca 640 medarbetare fördelade på totalt 12 orter i Sverige.