Handläggare

Handläggare

Arbetsbeskrivning

Nu söker Resurs Bank dig som vill jobba hos oss inom Customer Service. Om du tycker att beskrivningen nedan låter lockande och du trivs i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter där arbetet är utvecklande och det finns mycket att lära sig är du välkommen med din ansökan!

Är Resurs något för dig?

Vi ger dig en arbetsplats där engagemanget är stort och tempot högt. För att bygga en miljö där idéerna kan slå gnistor rekryterar vi nyfikna och drivna människor som vi uppmuntrar med ansvar och möjlighet att påverka vår utveckling.

Vi jobbar aktivt med ledarskap, hållbarhet, jämställdhet och är stolta över vår Resurs-anda som kännetecknas av samarbete, öppenhet och kundfokus. Med tydliga värderingar som grund vågar vi testa nya vägar som leder till ännu bättre tjänster för våra kunder.

Resurs Bank har blivit utsedda till ett av Sveriges Karriärföretag för andra året i rad, en utmärkelse för företag som erbjuder unika och attraktiva utvecklingsmöjligheter.

Vad kommer du att arbeta med?

På Customer Service ansvarar vi för all kundservice och kundnära administration inom Resurs Bank. Vi kan erbjuda dig en spännande och utvecklande roll med mycket kundkontakt. Efter en gedigen introduktionsutbildning som omfattar både system, produktkunskap och försäljning kommer du att vara redo att ge våra kunder en bra serviceupplevelse.

På Customer Service är det ett stort kund- och försäljningsfokus vilket innebär att du bör;


• Känna igen dig själv i våra värderingar: Driven, Open, Innovative & Trustworthy
• Trivas med ett strukturerat arbetssätt där vi sätter tydliga mål för prestation och sedan mäter och följer hur det går, allt för att möta våra kunders förväntningar
• Ha ett genuint intresse för dialogen med våra kunder och kontinuerligt bidra till att förbättra den.
• Tycka om försäljning och se försäljningsmål som en naturlig del av arbetet
• Kunna arbeta under våra öppettider som är vardagar 7-20 och helger 9-18
• Vara öppen för ny teknik och kontinuerlig utveckling av arbetsuppgifterna

Vem är du?

Vi söker dig med hög arbetskapacitet och en positiv inställning. Givetvis har du känsla för god service och hög kvalitet. Du är självgående men du måste även vara en god lagspelare då ett tätt samarbete med kollegorna är en förutsättning för att vi som grupp ska kunna leverera resultat med hög kvalitet. Att du är flexibel och gillar att arbeta i ett tillväxtorienterat företag med högt tempo och snabba beslut är en självklarhet!

Vi söker nya medarbetare med olika bakgrund och tror att det är en stor fördel om du har ett par års erfarenhet från servicebranschen och gärna från en roll med mycket kundkontakt. Erfarenhet från Callcenter är ett plus.  Formellt ställer vi krav på avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg.

Vill du vara med på vår framgångsresa? Ansök idag!

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista annonseringsdatum. Inkom därför med din ansökan snarast!

Övrig information:

Vi söker 6 personer till både vikariat och provanställning på heltid & deltid. Inled ditt personliga brev med vilka anställningsformer som är intressanta för dig.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Plats: Helsingborg, fri parkering och kollektivtrafik som stannar precis utanför kontoret

I alla våra rekryteringsprocesser gör vi anmärkningskontroll på de personer som går vidare till intervju hos oss. I samband med anställningserbjudande begär vi även ett utdrag ur belastningsregistret

#RB 

 


Om Resurs

Resurs Holding (Resurs), som verkar genom dotterbolagen Resurs Bank och Solid Försäkring, är ledande inom retail finance i Norden och erbjuder betallösningar, konsumentlån och nischade försäkringsprodukter. Resurs Bank har sedan starten 1977 etablerat sig som en ledande partner för säljdrivande betal- och lojalitetslösningar för butik och e-handel och därigenom har Resurs byggt en kundbas på cirka 6,2 miljoner privatkunder i Norden. Resurs Bank har sedan 2001 bankoktroj och står under tillsyn av Finansinspektionen. Resurskoncernen har verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Vid utgången av det andra kvartalet 2020 uppgick antalet anställda till 800 personer och låneboken till 30.9 miljarder SEK. Resurs är noterat på Nasdaq Stockholm.

Kontaktpersoner på detta företaget

PernillaKlein, Marknadsutvecklare

PetraBergqvist, HR Business Partner
042-38 20 05
RickardBöös,
042-450 33 66
EvaEngström, Gruppchef
042-38 32 56
JanNågård, Ansvarig Green Business
0728-533262
MattiasCallisen,
042-382031
MirkoPaspalj,
0736-44 32 47
IldiTuranji,
042-4504079
SandraBryngson,
042-450 32 87
SusanneAxelsson,
042-382044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resurs Bank
  • 6 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2020
  • Ansök senast: 23 januari 2021

Besöksadress

Backaplan Deltavägen 6
None

Postadress

Ekslingan 9
Helsingborg, 25024

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024