OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Individ och arbetslivskontoret ansvarar för samtliga frågor kopplade till vuxenutbildningen och arbetslivsnämnden samt socialnämnden. Inom kontorets Kvalitet och utvecklingsavdelning hanteras samtliga avtalsfrågor kopplade till nämndernas ansvarsområde (auktorisation inom vuxenutbildning samt avtalshantering inom socialtjänstens IFO verksamhet).
Rollen som handläggare innebär att vara en del i gruppen avtalshandläggare och utvecklingsledare som arbetar inom socialtjänstens olika IFO-verksamheter. Gemensamt hanteras upphandling inom både LOU, LOV, ansökningar till Migrationsverket och utvecklingsfrågor kopplat till Socialnämnden.
Vi söker dig som har en minst treårig akademisk examen inom ett område som bedöms relevant av arbetsgivaren inkl. arbetslivserfarenhet från kommunal verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av upphandling inom kommun. Kompetens inom olika digitala verktyg är nödvändigt då handläggning sker mestadels digitalt. Du är duktig på att kommunicera både skriftligt och muntligt på svenska och har ett strukturerat arbetssätt, samtidigt som du har förmågan att löpande växla mellan olika arbetsuppgifter.
Du är en självgående person som är serviceinriktad, ansvarskännande och kan arbeta lösningsinriktat med känsla för god kvalitet. Du är prestigelös och tycker om att samarbeta med olika aktörer såväl internt som externt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Avdelningen för kvalitet och utveckling ansvarar i övrigt för samtliga frågor kopplade till utveckling och uppföljning av socialnämndens, vuxenutbildningens och arbetslivsnämndens verksamheter. Avdelningen arbetar med förvaltningen av ärendehanteringssystem inom dessa nämnder samt inom vård och omsorgsnämnden. Vidare ansvarar avdelningen även för uppföljning av auktoriserade utbildningssamordnare samt återsökningar av ersättning från olika myndigheter. I dagsläget består avdelningen av 21 medarbetare.
I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökanden med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningen omfattar heltid och är en allmän visstidsanställning med tillträde snarast/enligt överenskommelse och sträcker sig till och med den 31 december 2021 med eventuell möjlighet till förlängning.
Ansökan
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Välkommen med din ansökan senast den 21 februari 2021. Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Marianne Zetherlund, ansvarig kontaktperson för denna rekrytering tfn 08- 570 471 35 alt. marianne.zetherlund@varmdo.se. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.