OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Ta chansen att bidra till att Kristianstads kommun vidareutveckla en av Sveriges bästa medborgarcenter!
Vi letar efter dig som särskilt kan vara med och svara på medborgares kommunfrågor med fokus kring omsorg, arbete och välfärd, kultur och fritid och barn och utbildning. Vi letar efter dig som ser service och gott bemötande som det viktigaste och roligaste man kan jobba med.
Nyfiken? Läs mer nedan och välkommen med din ansökan!
Medborgarcenter är medborgares, företags och föreningars väg in till Kristianstads kommun och förvaltningarnas förlängda arm utåt. Enheten tar varje dag emot cirka 500 ärenden som vi besvarar på uppdrag av kommunens förvaltningar. De frågor som vi inte kan svara på slussar vi vidare till kommunens förvaltningar.
Enheten består av receptionist, kommunvägledare, handläggare, systemadministratör, systemansvarig, samordnare och enhetschef. Vi finns i Rådhus Skåne samt i Östra kommunhusets Besökscentrum.
ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare i medborgarcenter blir du vägen in i kommunen för medborgare, företag och föreningar. Du blir också förvaltningarnas förlängda arm utåt. Du kommer att svara på medborgares frågor som rör hela kommunens område och särskilt inom området som rör omsorgsförvaltningen, arbete och välfärdsförvaltningen, kultur och fritidsförvaltningen och barn och utbildningsförvaltningen. Du kommer vara en i gänget av kunniga och serviceinriktade medarbetare som sätter medborgaren i fokus.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har minst 3-årig högskoleutbildning, för arbetsgivaren lämpligt område för tjänsten. Vi vill att du har något års arbetslivserfarenhet och erfarenhet av arbete med kundkontakt och direktservice. Förmåga att förstå kommunen som helhet är en förutsättning för arbetet. Du behöver vara intresserad av och har kunskap om kommunala frågor samt förmågan att förstå frågor kring omsorg, arbete och välfärd, kultur och fritid och barn och utbildning. God IT- och datorprogramskunskap är ett krav liksom god förmåga att söka information digitalt. Då du i arbetet möter du människor via besök, telefon och mejl behöver du god förmåga att kommunicera både i tal och skrift både på svenska och engelska.
ÖVRIGT
Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor. Från den 1 januari 2021 finns också all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun . Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven.
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vår ansökningsknapp, utan kontakta HR-rekrytering via växeln 044-13 50 00 för en säker ansökningsprocess.
Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.