Handläggare

Arbetsbeskrivning

Det här är vi
På utvecklings- och administrationsenheten arbetar vi övergripande mot hela kommunkoncernen och den politiska organisationen. Som namnet antyder arbetar vi med utveckling och administration och våra arbetsuppgifter omfattar bland annat diarie, arkiv, information/kommunikation, utredningar, nämndadministration, näringslivs- och folkhälsofrågor. Att vår enhet består av olika yrkesroller ger oss en kompetensbredd och som medarbetare hos oss får du insyn i många olika områden.
Ditt jobb är viktigt
Som handläggare på utvecklings- och administrationsenheten sköter du administrativa sysslor för både den politiska ledningen och förvaltningsledningen. I rollen ingår också utrednings- och sekreterararbete och dessutom valarbete de år det hålls val. Du ger också råd och upplysningar till allmänheten och till de som arbetar i verksamheten. Tjänsten delas med personalenheten, vilket innebär att du också kommer att arbeta med lönehandläggning samt ge service och support till chefer och medarbetare i lön- och avtalsfrågor.
Det här är du
Du behöver vara bra på att analysera och att kommunicera, både muntligt och skriftligt. Du behöver också vara en bra organisatör, serviceinriktad, flexibel och hjälpsam. Det är viktigt att du är van vid att använda datorer och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du har erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Välkommen med din ansökan!
Kompetenskrav
• Högskoleutbildning med inriktning mot offentlig förvaltning eller motsvarande.
• Erfarenhet från liknande arbete
Vi gillar olika!
Våra medarbetares varierande erfarenheter, kompetenser och perspektiv ger oss möjlighet att utvecklas. Vi eftersträvar jämn könsfördelning och personer med olika etnisk och kulturell bakgrund på våra arbetsplatser och välkomnar en mångfald av sökande.
Förutsättningar för anställning
Anställning kommer att ske under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Vi tillämpar löpande urval.
Utdrag ur belastningsregistret
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Offentlig handling
Observera att vi som kommun omfattas av offentlighetsprincipen. Det innebär att ansökningshandlingar är offentliga och lämnas ut vid begäran.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Sandra Jillnevik
0531-527530
Enhetschef Pernilla Wall
0531-526580
Ekonomichef Peter Johansson
0531-526031
Förskolechef Lena Åhgren
0531-526280
Rektor Mattias Johannesson
0531-526260
tf rektor Annika Saltberg
0531-526922
Städ och kostchef Susanne Persson
0531-526130
Rektor Heli Kittilä
0531-526479
Utbildningschef Carl-Göran Strutz
0531-526205
Utbildningschef Carl-Göran Strutz
0531-526205

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bengtsfors Kommun BENGTSFORS
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2021
  • Ansök senast: 21 mars 2021

Besöksadress

Majbergsvägen
None

Postadress

Box 14
BENGTSFORS, 66621

Liknande jobb


Handläggare för statlig ersättning, Socialförvaltningen centrum

Handläggare för statlig ersättning, Socialförvaltningen centrum

20 december 2024

Sakkunnig till enheten för politisk beredning och samordning

Sakkunnig till enheten för politisk beredning och samordning

19 december 2024

16 december 2024

18 december 2024