OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.
Vuxenutbildningen i Värmdö kommun är just nu inne i en spännande fas där uppbyggnaden av en ny enhet och systembyte till ett nytt elevadministrativt system pågår.
Vi välkomnar engagerade, flexibla, erfarna och nytänkande medarbetare. Vi söker dig som vill arbeta som handläggare/testpedagog på enheten för antagning och auktorisation inom vuxenutbildningen. Enheten för antagning och auktorisation, vuxenutbildning i Värmdö kommun ansvarar för kommunens samlade vuxenutbildning, auktorisation och uppföljning av upphandlade utbildningsanordnare inom vuxenutbildningen, för studie-och yrkesvägledning och antagning till utbildningar samt för stadsbidrag.
I rollen som handläggare arbetar du med administrativa ärende och att följa upp och vidareutveckla administrativt arbete på enheten för antagning och auktorisation i Värmdö kommun. Du arbetar både med de interna processerna men även att vara ett nära verksamhetsstöd till kollegorna på enheten och till våra elever i syfte att vidareutveckla, ta fram och kvalitetssäkra administrativa processer. Som handläggare är du tillgänglig för våra elever och auktoriserade utbildningsanordnare och besvarar frågor som de har kopplade till administration, elevärende och utbildning. Du tar emot besök och telefonsamtal och hjälper våra vuxna elever med skolval och inskrivning samt genomför tester, hanterar betyg och interkommunala ansökningar och rapporterar till övriga kommuner. Analyser och sammanställningar gör du både självständigt och tillsammans med kollegorna, utbildningsanordnare och ledningen.
Kvalifikationer
Du har en akademisk utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten. Du har dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete inom vuxenutbildningen på huvudmannanivå, är insatt i vuxenutbildningens alla delar och har dokumenterad erfarenhet av arbete med systemet Alvis. Du har ett genuint intresse för utbildningsadministration och är van vid att driva projekt och processer framåt. Du har erfarenhet av genomföra tester och kartläggningar för nivåplacering och kunskaper om upprättning av individuella studieplaner. Det är meriterande om du har erfarenheter inom administrativt arbete på en skola som bedriver vuxenutbildning och om du talar flera språk.
Du är bra på att synliggöra och driva processer och har ett tydligt resultatfokus. Du har en god samarbetsförmåga, kan arbeta självständigt och vara din egen drivmotor samt är bekväm med att presentera resultat både skriftligt och muntligt. Goda kunskaper inom Officepaketet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
För denna tjänst är uppvisande av giltigt utdrag ur polisens belastningsregister en förutsättning för anställning.
Värmdö kommun erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningen avser 100%, tillsvidare anställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta oss, se kontaktperson nedan.
Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.