OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.
Arbetsplatsen
Socialpsykiatriska enheten består av en myndighetsdel och en utförardel bestående av boende, boendestöd, sysselsättning och personligt ombud.
Tjugonio personer är anställda på enheten.
Målgruppen är personer med långvarig psykisk ohälsa som medför svårigheter att hantera sin vardag när det gäller boende och sysselsättning.
Vi erbjuder dig en kreativ arbetsplats med engagerade och kompetenta arbetskamrater.
Vi hjälper varandra när det behövs, har möjlighet att påverka hur vår arbetsdag ser ut och har alltid nära till skratt. Vi arbetar ständigt för att tillsammans förbättra och utveckla vårt arbete för att tillmötesgå de behov våra brukare har.
Vi arbetar utifrån ett helhets- och familjeperspektiv med individen i fokus.
Arbetsuppgifter
Som handläggare ansvarar du självständigt för handläggning av ärenden under hela processen. Arbetsuppgifterna består främst av att utreda, bedöma och besluta om insatser i enlighet med gällande lagstiftning SoL. Dokumentationen sker i Lifecare enligt IBIC.
Arbetet innebär många kontakter internt och externt. Du kommer att arbeta i nära samverkan med enhetens boendestödjare samt övriga kollegor inom Individ- och familjeomsorgen. En stor del av arbetet sker i samverkan med andra aktörer, exempelvis regionens psykiatri- och beroendevård och Arbetsmarknadsförvaltningen.
I arbetet ingår att bidra till verksamhetens utveckling och komma med förslag på förbättringar.
Kvalifikationer
Högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för arbetet är ett krav.
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av utredningsarbete gärna med målgruppen.
Vi söker dig som är bra på att prioritera och hålla tidplaner. Du är noggrann, ansvarsfull och van vid att arbeta såväl självständigt som i grupp samt har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
B-körkort för bil med manuell växling är ett krav.
Ett respektfullt bemötande är viktigt i arbetet hos oss. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
Arbetstid/varaktighet
Heltid. Vikariat under cirka ett år.
Tillträde
Juni 2022 eller enligt överenskommelse
Kontaktperson
Gunilla Tyrell, enhetschef, 0410-73 30 00 eller mobil 0708-817233
Fackliga kontakter
www.trelleborg.se/facket
Sista ansökningsdag
2022-03-31 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt.
Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!