Handläggare

Handläggare

Arbetsbeskrivning

Kommunledningsförvaltningen är kommunstyrelsens förvaltning. Vi har den övergripande uppgiften att stödja kommunstyrelsen samt att verkställa och följa upp dess beslut. Förvaltningen består av administrativa avdelningen, digitaliseringsavdelningen, ekonomi- och styrningsavdelningen, HR-avdelningen, kommunikationsavdelningen och planeringsavdelning. Tillsammans ska vi leda och samordna kommunens arbete.

Ekonomi- och kanslienheten är en av två enheter inom ekonomi- och styrningsavdelningen som tillhör kommunlednings-förvaltningen. Kanslifunktionen består av fyra medarbetare som finns på kommunlednings-förvaltningens kontor på Kungsgatan i Kristinehamn samt på kommunarkivet på Mariebergsområdet.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som handläggare på kanslifunktionen är dina arbetsuppgifter varierade och omfattar löpande diarieföring, utlämnande av allmänna handlingar, elektronisk posthantering, arvoden till förtroendevalda, arbete med allmänna val, sekreteraruppdrag, arkivredogörare samt även systemansvarig för kommunens ärendehanteringssystem, LEX. Tjänsten innebär deltagande i förvaltningsberedningen där kommundirektören och förvaltningens avdelningschefer deltar. Som en naturlig del av arbetet sker såväl skriftliga som muntliga kontakter med kommunens invånare.

Som handläggare du en del av navet i med ärendehantering och registratur, och ni är ett stöd för avdelningens chefer och handläggare men även övriga nämndsekreterare, både i det dagliga arbetet men också utbildnings- och utvecklingsarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst en treårig gymnasieutbildning, flerårig arbetslivserfarenhet som registrator eller arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Du ska ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har en högskoleutbildning inom relevant område samt erfarenhet av att arbeta med arkiv eller har ett intresse av att lära dig mer inom området.

Vi söker dig som trivs i rollen med många kontaktytor, därför är det av stor vikt att du är en tydlig kommunikatör och visar omdöme i dina uttalanden. Du arbetar organiserat och strukturerat och har en god prioriteringsförmåga. Du bidrar till utvecklings- och förbättringsarbete. Du är självständig och trygg i din arbetsroll och vill leverera kvalitativ service till de du möter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Sammanfattning

Liknande jobb


Handläggare för statlig ersättning, Socialförvaltningen centrum

Handläggare för statlig ersättning, Socialförvaltningen centrum

20 december 2024

Sakkunnig till enheten för politisk beredning och samordning

Sakkunnig till enheten för politisk beredning och samordning

19 december 2024

16 december 2024

18 december 2024