OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en servicesinnad och informativ handläggare? Då har vi uppdraget till dig.
Vi söker nu 50 - 70 handläggare till Pensionsmyndigheten med arbetsplats i centrala Stockholm. Uppdraget som är på heltid förväntas starta den 1 september och tillsättningar pågår fram till och med den 1 november. Uppdraget löper till och med den 31 december 2022 med möjlighet till förlängning med en till tre månader i taget, dock längst till och med den 30 juni 2023.
Om tjänsten
Arbetet innebär att möta kunder i telefon och via mejl samt utreda och fatta beslut i enklare ärenden. Kontakten med kund innebär allt från att svara på enklare frågor till att informera kring hela pensionen. Kunderna ska ha möjlighet att använda sig av digitala tjänster vilket ställer krav på att på ett pedagogiskt sätt kunna informera om detta till pensionärer och pensionssparare.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som handläggare kommer du att självständigt arbeta utifrån riktlinjer och praxis. Du kommer att utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag och planera och följa upp ärenden samt utreda, granska och handlägga ärenden och fatta beslut i enklare ärenden.
Vem är du?
Du har mycket god erfarenhet av telefoniverksamhet med tydligt kundfokus. Erfarenhet av myndighetsutövning genom utredning och beslut i ärenden samt arbete med pensionsfrågor och pensionsrelaterade förmåner är meriterande.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande om du även har kunskaper i något annat språk. Du har en relevant akademisk utbildning och goda kunskaper i MS Office.
Som person är du flexibel, noggrann och strukturerad och vill ta ansvar i eget arbete och gärna lyfta olika frågor i syfte att förbättra. Du motiveras av mötet med kund och tycker det är inspirerande att hjälpa andra. Du kommer att få utbildning i Pensionsmyndighetens system i samband med att uppdraget påbörjas.
Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson