OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.
Om jobbet
Nu söker vi dig som vill arbeta som handläggare på Ärendestödssektionen.
Om du tycker om utmaningar och att arbeta självständigt så kommer detta arbete att passa just dig. Du kommer att ha möjlighet att vara med och forma din egen kompetensutveckling & förbättra befintliga arbetssätt. På enheten arbetar vi gränsöverskridande över sektionsgränserna och det kan komma att bli aktuellt med flexibla arbetsuppgifter.
Arbetet som handläggare innebär att ta del av både nya och gamla ärenden som ska gås igenom, granskas och maskas vid behov.
Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar.
Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen
Du kommer att
• vara en del av processen vid hantering av maskning av personuppgifter
• granska dokument.
Du måste ha
• en avslutad akademisk utbildning, gärna med inriktning mot administration
• aktuell erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter
• god datorvana (Officeprogram)
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska
• aktuell erfarenhet av att granska och kontrollera inkomna handlingar på en statlig myndighet.
Det är meriterande om du också har
• erfarenhet av W3D3
• erfarenhet av Bildfångst
• erfarenhet av VTR.
Vi vill att du
• har ett högt säkerhetsmedvetande
• trivs med att arbeta självständigt men kan också jobba i grupp
• är flexibel och inte främmande för nya arbetssätt och rutiner
• är ansvarsfull och noggrann i ditt arbete samt bidrar med en effektiv arbetsinsats.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Mer information
Anställningen är vikariat på 18 månader med placering i Örebro eller enligt överenskommelse. Vi vill att du börjar i maj 2023.
Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Sanna Lennartsson, 010 – 495 66 76 sanna.lennartsson@transportstyrelsen.se.
ST, Siv Nederman och Saco, Eva Isaksen nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2023-49. Vi behöver din ansökan senast den 31 januari 2023. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.
Välkommen att bli vår nya kollega!
Kort om Transportstyrelsen
Antal anställda:
Ca 1 870.
Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.
Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping.
Kort om avdelning Fordonsinformation
Avdelning Fordonsinformation består av sex enheter: Staben, VTR, Uppbörd, Gemensamma funktioner, Utredning och Kundtjänst. Vi är cirka 440 medarbetare och finns i Örebro, Borlänge, Arjeplog och Visby.
Vi arbetar med att ta in skatter och avgifter samt ansvarar för fordonsregistrering. Vi tar fram e-tjänster och tillverkar olika kort och certifikat, till exempel körkort.