OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning av uppdraget
Är du en driven handläggare som vill arbeta med ett jobb som räknas på en myndighet med ett viktigt samhällsuppdrag? Då ska du arbeta hos oss! Som handläggare på rättsavdelningen är du en central del av vår ärendehandläggning och registerhantering och ditt arbete sker i nära samverkan med avdelningens medarbetare.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innebär att utreda och föredra skadeståndsärenden samt administrera polisanmälningar, JO-ärenden och, remisser m.m. I arbetet ingår också att administrera register och ta fram statistiskt underlag, ge stöd och service till kunder och medarbetare och att registrera ärenden i myndighetens diarium. Du kommer i din roll även att utreda personuppgiftsincidenter och vid behov kommer du att tjänstgöra som registrator. Vi ser att du har en vilja och förmåga att självständigt utveckla och organisera dina arbetsuppgifter.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har
- grundläggande behörighet till högskola och universitet
- minst tre års aktuell erfarenhet av relevant handläggande arbete inom offentlig förvaltning
- erfarenhet av arbete som registrator
- erfarenhet av att hantera personuppgiftsincidenter
- god kännedom om Kronofogdens verksamhet och organisation
- goda it-kunskaper och behärskar Office-paketet
- bakgrund inom domstolsväsendet eller annan myndighet
- mycket goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Du har personliga egenskaper som innebär att du arbetar självständig och systematiskt samt är noggrann i ditt arbetssätt. Du tar initiativ och ansvar, är resultatorienterad och kan driva arbetet framåt. Du är flexibel och utgår från verksamhetens behov. Arbetet förutsätter att du har god förmåga att samarbeta och har lätt för att kommunicera både internt och externt, både i tal och i skrift. Du har även god slutledningsförmåga.
Information om oss och jobbet
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Du blir anställd som handläggare. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.
Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.
En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning.
Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår webbplats:
https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html
https://www.kronofogden.se/handlaggare
Ett jobb som räknas
På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.
#LI-DNI
Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mikael Åkerholm, informationssäkerhetschef
010-579 03 69
Bo Söderkvist, hr-specialist rekrytering
010-574 93 69
Evelyn Rubin, Sektionschef
010-579 02 81
Åsa Alm, HR-specialist rekrytering
010-5724119
Malin Holmwall, sektionschef
010-579 23 96
Lena Ohlin, enhetschef
010-579 29 54
Anders Ekström, sektionschef
010-579 24 13