OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Utbildningsenheten är en av tio enheter inom universitetets gemensamma förvaltning. Vid enheten arbetar cirka 81 personer. I enhetens uppdrag ingår att ge stöd till studenter och presumtiva studenter inför, under och efter studietiden genom vägledning, antagning, tentamen och examen. Utbildningsenheten ger också stöd och service till institutioner och fakulteter i arbetet med att hantera utbildningsadministrativa frågor. Vi förvaltar och utvecklar systemstöd för studieadministration. https://medarbetarportalen.gu.se/utbildningsenheten/
Inom enheten arbetar vi utifrån värdeorden öppenhet, samarbete, professionalitet och tydlighet för att bibehålla vår goda arbetsmiljö med ett respektfullt, inkluderande och trevligt klimat mellan kollegor och systemanvändare. Utbildningsenheten är HBTQI-certifierad.
En av sektionerna vid Utbildningsenheten, sektionen för antagning, har ca 25 medarbetare och ansvarar för antagning till utbildning på grundnivå och avancerad nivå vid universitetet. Sektionen ansvarar också för anordnande av Högskoleprovets genomförande. https://medarbetarportalen.gu.se/utbildningsenheten/Sektionen+f%C3%B6r+antagning/
Arbetsuppgifter
Som handläggare för högskoleprovet är du med och anordnar högskoleprovet i Göteborgsområdet. Arbetsuppgifterna bjuder på stor variation men dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att administrera provdeltagare, provpersonal och provlokaler samt bedöma intyg för provdeltagare med funktionsvariation. Kontakt med provdeltagare och personal via mejl och telefon är en betydande del av arbetet.
Som handläggare för antagning arbetar du med bedömning av akademiska och gymnasiala meriter från Sverige och andra länder. Rollen innebär ett stort ansvarstagande och självständigt arbete men du är också en del av en arbetsgrupp med handläggare som arbetar nära varandra. I arbetet ingår att ge stöd och information till nationella och internationella sökande samt medarbetare andra myndigheter per telefon och mejl. Kommunikationen sker både på svenska och engelska.
Som en del av tjänsten kan du även komma att utföra annat förekommande arbete inom sektionen relaterat till sektionens uppdrag. Du förväntas även aktivt ta del i arbetet med att vidareutveckla sektionens verksamhet och administrativa processer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska såväl som engelska
• Goda kunskaper i Microsoft Office 365
• Erfarenhet av att arbeta i studieadministrativa system
• God datorvana och ser datorn som ett verktyg i det dagliga arbetet
Tidigare erfarenhet av arbete med administration av nationella prov t.ex. högskoleprov eller annan högskoleadministration är meriterande.
För att lyckas i detta arbete krävs att du är noggrann och strukturerad samt har förmåga att självständigt planera, organisera och prioritera ditt arbete, då flera arbetsuppgifter ofta behöver utföras parallellt.
Som person ser vi att du har en utvecklad servicekänsla och god kommunikationsförmåga samt känner dig bekväm med att prata inför större grupper då du i din roll har många kontakter med både provdeltagare och provpersonal.
Antagningshandläggning sker i team med ett agilt arbetssätt, varför god samarbetsförmåga och god förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp är nödvändigt. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på noggrannhet och arbetet bedrivs periodvis under tidspress vilket även ställer krav på en god planerings- och organisationsförmåga
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och vi ser att du är en person med hög ambitionsnivå som trivs i en miljö som kännetecknas av nära samarbete och där tempot emellanåt är högt.
Anställning
Anställningen är tidsbegränsad dock längst t o m 2024-10-31, omfattning på 100% och med placering vid sektionen för antagning vid Utbildningsenheten. Tillträde sker 2024-01-01 eller enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Karin Åström, karin.astrom@gu.se tel 031-786 3091.
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande
Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 14 december 2023
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.