Handläggare

Handläggare

Arbetsbeskrivning

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Fastighetsavdelningen har det sammanhållande ansvaret för myndighetens lokalförsörjning, både vad gäller planering, förvaltning, utveckling och avveckling. Fastighetsavdelningen är en nyinrättad avdelning och avdelningens interna organisation är under framtagande.

ARBETSUPPGIFTER
I arbetet som handläggare på avdelningens kansli utgör du stöd till avdelningens chefer och hanterar framför allt ärenden kopplat till avdelningens beslutsfattande. I arbetet ingår att ta fram beslutsunderlag och skriva beslut gällande planerade och pågående projekt på uppdrag av representanter för avdelningen. Du hanterar beredningar av ärenden i form av förankring, framtagande av underlag och anmälan till föredragning. Du hanterar vissa administrativa uppgifter kopplat till besluten såsom diarieföring och registrering i avdelningens systemstöd.
Du tar också fram olika dokument som stöd för planerade och pågående projekt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. I arbetet samarbetar du bra med andra samtidigt som du tar ansvar för dina uppgifter och driver dina processer vidare. Vidare har du förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen
• Erfarenhet av ärendehantering och beslutsprocesser i offentlig verksamhet, företrädesvis från statlig myndighet
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• Mycket god datorvana med goda kunskaper i bland annat Office-Paketet

Det är meriterande om du har:
• En utbildning i diarieföring och allmänna handlingar
• Erfarenhet av arbete med planering och uppföljning
• Erfarenhet från statsförvaltning och dess beslutsprocesser
• Erfarenhet av beredningsarbete och beslutsskrivande
• Erfarenhet av lokalförsörjning, gärna inom statlig verksamhet
• Erfarenhet av arbete inom fastighetsbranschen
• Erfarenhet av projekt- och portföljverktyg

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning.

Provanställning kan komma att tillämpas.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Helen Widin
011-496 52 57
Ekonomidirektör Charlotta Gustafsson
077-22 80 800
Chef för sektionen för statistik Johanna Hallin
011-4963840
Rekryteringskonsult, SOURCE Executive Recruitment Björn Torstensson
070-786 00 70
Redovisningschef Anita Björk
011-49 633 55
Chef för sektionen för Statistik Johanna Hallin
011-496 38 40
Sektionschef Anna Salinder
077-22 80 800

Sammanfattning

Besöksadress

Slottsgatan 78 60180 Norrköping
None

Postadress

Slottsgatan 78
Norrköping, 60180

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024