Handläggare abonnentfrågor

Handläggare abonnentfrågor

Arbetsbeskrivning

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till en attraktiv arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




Arbetsplatsen
Kretslopp och vatten är en del av kommunens Tekniska serviceförvaltning.

Vi är 62 personer med olika bakgrund och kompetens. Tillsammans arbetar vi med att se till att kommunens vatten- och avloppsverksamhet fungerar så att våra abonnenter kan få ett gott dricksvatten och att avloppsvatten renas innan det går vidare ut till recipient. Vi ansvarar även för att insamling och behandling av våra abonnenters avfall sker på rätt sätt. Verksamheten bedrivs på flera platser i kommunen.

Arbetsuppgifter
Vi söker nu dig som tillsammans med befintliga handläggare vill arbeta med abonnentrelaterade frågor och administrativa uppgifter inom enheten Kund och ekonomi. Enheten fungerar som ett stöd till våra driftverksamheter och arbetar bland annat med handläggning av ärenden, reskontra och administration.

Du blir våra kunders första väg in till avdelningen vilket innebär fokus på muntlig och skriftlig kontakt via telefon, mail och besökare. I kontakten med såväl kunder som kollegor är det i denna roll av största vikt att kommunicera på ett professionellt och lösningsorienterat sätt. Arbetsuppgifterna är varierande då återkommande inslag kombineras med ständigt nya frågeställningar och situationer.

Som person söker vi dig som är drivande, självständig och lyhörd. Du agerar flexibelt och problemlösande då arbetet är varierande och kräver förmåga att planera, prioritera och strukturera arbetet. Vidare samarbetar du väl, agerar lika bra självständigt så som lagspelare, samt tar ansvar för att bidra till avdelningens samlade uppdrag och mål. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och rekrytering sker löpande.

Primära arbetsuppgifter är:

• Handläggning av ärenden i avdelningens verksamhetssystem
• Abonnemangsändringar
• Uppdatera och kvalitetsgranska kund- och abonnentregister
• Arbetsorderhantering
• Avläsningar, utskick och uppföljning
• Viss kontering och fakturering i ekonomisystemet Raindance
• Samarbete med kommunens kundtjänst
• Övrigt administrativt stöd till avdelningen

Kvalifikationer
För att behärska uppdraget krävs att du har:

• Minst gymnasial utbildning, med relevant inriktning
• Flerårig erfarenhet av arbete med taxefinansierad verksamhet
• Erfarenhet av verksamhetssystemen BFUS eller EDP Future

Dessutom är följande meriterande:

• Erfarenhet av ekonomisystemet Raindance
• Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet

Arbetstid/varaktighet
Tillsvidareanställd, 100%

Tillträde
Snarast eller enligt överenskommelse.

Kontakt
Sandra Griphage, Enhetschef Kund och ekonomi, telefonnummer 0410-73 32 13

Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till 
rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sista ansökningsdag
2022-11-14 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Sammanfattning

Liknande jobb


Handläggare

Handläggare

3 juli 2024

1 juli 2024

Handläggare inom logistik

Handläggare inom logistik

28 juni 2024

27 juni 2024