Handläggare administrativ inom myndighetsutövning

Arbetsbeskrivning

Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar ungefär 11 500 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem?

Vi på vård- och omsorgskontoret är stolta över att göra skillnad i det lilla och stora. Korta beslutsvägar, nära till brukare och engagerade medarbetare gör det möjligt för var och en att bli specialist inom just sitt område. Vi utvecklas och förbättras ständigt och tar ansvar genom att ge rätt insats till rätt person i rätt tid. 

Vi erbjuder ett roligt, utmanande och utvecklande arbete med trevliga och kompetenta kollegor i en ung kommun där det händer mycket.
Här på myndighet vuxen finns stolta och skickliga medarbetare med många års erfarenhet inom myndighetsutövning. Vi är ett flexibelt team som är måna om att hjälpas åt för att nå målen inom enheten. Vi erbjuder dig en positiv arbetsmiljö som bygger på ett gott socialt stöd mellan enhetschef och medarbetare. Enheten använder sig av kontinuerlig feedback för att utvecklas i yrkesrollerna och för att utveckla verksamheten framåt.
På enheten berör vi frågor inom hela vuxenspåret, bland annat ekonomiskt bistånd, biståndsbedömning, LSS, färdtjänst. Idag består enheten av 12 medarbetare samt en enhetschef som erbjuder nära ledarskap.
Vuxenenheten är en del av Myndighetsavdelningen och ansvarar för utredning, bedömning, beslut samt uppföljning enligt gällande lagstiftning samt kommunala riktlinjer. Vi förutsätter att du som söker är väl insatt i lagstiftningen som styr vår verksamhet.
Viktigt för oss är:
- Mentorskap under introduktionen.
- Att arbeta tillsammans, teamarbete.
- Att göra skillnad för våra kommuninvånare.
- Att tänka nytt, för våra brukares bästa.
- Jämställdhet i utredningar och bedömningar.
- Möjlighet att utvecklas inom yrkesrollen.


Handläggare administrativ inom myndighetsutövning

Arbetsuppgifter

Som handläggare arbetar du administrativt i ett team på två personer. Dina ansvarsområden är att upprätta avtal, hantera inkommande fakturor, handlägga taxor och avgifter, färdtjänst, egna medel samt budget och skuld. Dina arbetsuppgifter är varierande och ställer höga krav på eget ansvar och självständighet. Du agerar många gånger spindel i nätet och dina arbetsuppgifter kommer att innefatta ärendehantering samt validering och support gentemot samarbetspartners och interna medarbetare i organisationen.
På enheten vuxen är funktionerna indelade i team för att minska sårbarheten, vilket är en av de utmaningar som finns inom en liten kommun. Vi har löpandeärendedragningar per team samt löpande samverkan med berörda aktörer.

Övrig information

Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsarbete och individhandläggning. Arbetet ställer höga krav på ett gott bemötande, samarbetsförmåga, lyhördhet och ett empatiskt förhållningssätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Du är serviceinriktad och tycker om att samarbeta med såväl kunder som kollegor samt att du är noggrann då arbetet kräver det. Du behöver vara duktig på att kommunicera på svenska i tal och skrift.
B-körkort är önskvärt då resor med bil i tjänsten kan förekomma.
Vänta inte med att skicka in din ansökan, vi kommer att kalla till intervjuer löpande.

Ansökan

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.



Läs mer här

Vår hemsida

https://nykvarn.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nykvarns kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2023
  • Ansök senast: 1 mars 2023

Liknande jobb


Biståndshandläggare

20 december 2024

Anhörigkonsulent

Anhörigkonsulent

20 december 2024

Biståndshandläggare, Östhammar

Biståndshandläggare, Östhammar

19 december 2024

Biståndshandläggare Myndighet ÄO/OF

Biståndshandläggare Myndighet ÄO/OF

19 december 2024