Handläggare / Administratör Länsstyrelsen Borås

Handläggare / Administratör Länsstyrelsen Borås

Arbetsbeskrivning

Till Länsstyrelsen i Borås söker vi nu 15 stycken Handläggare som kan påbörja ett konsultuppdrag 1 augusti fram till årsskiftet. Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av en administrativ / handläggartjänst och som trivs i en roll med mycket kontakt med kunder.
Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan.

Om tjänsten
• Länsstyrelsen har fått ett utökat uppdrag med anledning av att regeringen beslutat om ett särskilt krispaket till Sveriges lantbruks-och fiskeriföretag.
• Uppdraget innebär handläggning av stödansökningar och beslut om utbetalning enligt ett tillfälligt regelverk.
• Syftet är att stärka svenska livsmedelsproducerande företag med anledning av att kostnaderna för insatsvaror inom den livsmedelsproducerande sektorn ökat kraftigt i och med kriget i Ukraina.

• Du kommer utgå från Länsstyrelsens lokaler i Borås men erbjuds möjligheten att arbeta på distans när du känner dig varm i kläderna.
• Start 1 augusti fram till årsskiftet, med möjlig förlängning till mars 2023

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som handläggare av krisstödet blir de huvudsakliga arbetsuppgifterna:
• Handlägga ärenden genom att bedöma, dokumentera samt samt fatta beslut om utbetalning av
stöd
• Telefonsamtal med kunder om ansökan
• självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
• utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
• planera och följa upp ärenden

Vem är du?
För att vara aktuell för konsultuppdraget söker vi dig som:

• har god bemötandekompetens och god kommunikativ förmåga, vilket bland annat märks genom att du är lyhörd i samarbetet med dina kollegor och i mötet med våra kunder
• är trygg som person och kunna hantera oförutsedda situationer på ett professionellt sätt
• är flexibel och ha förmåga att ställa om och anpassa sig till uppkomna situationer eller förändringar i uppdraget
•har god samarbetsförmåga och kunna planera och genomföra arbetsuppgifter tillsammans med teamet
• är driven och ha förmåga att arbeta självständigt
• arbetar strukturerat, bland annat med dokumentation och uppföljning

För att vara kvalificerad för uppdraget ser vi att du har:
• gymnasium eller likvärdig utbildning
• minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 15 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 maj 2022
  • Ansök senast: 12 juni 2022

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024