OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Länsstyrelsen i Borås söker vi nu 15 stycken Handläggare som kan påbörja ett konsultuppdrag 1 augusti fram till årsskiftet. Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av en administrativ / handläggartjänst och som trivs i en roll med mycket kontakt med kunder.
Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan.
Om tjänsten
• Länsstyrelsen har fått ett utökat uppdrag med anledning av att regeringen beslutat om ett särskilt krispaket till Sveriges lantbruks-och fiskeriföretag.
• Uppdraget innebär handläggning av stödansökningar och beslut om utbetalning enligt ett tillfälligt regelverk.
• Syftet är att stärka svenska livsmedelsproducerande företag med anledning av att kostnaderna för insatsvaror inom den livsmedelsproducerande sektorn ökat kraftigt i och med kriget i Ukraina.
• Du kommer utgå från Länsstyrelsens lokaler i Borås men erbjuds möjligheten att arbeta på distans när du känner dig varm i kläderna.
• Start 1 augusti fram till årsskiftet, med möjlig förlängning till mars 2023
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som handläggare av krisstödet blir de huvudsakliga arbetsuppgifterna:
• Handlägga ärenden genom att bedöma, dokumentera samt samt fatta beslut om utbetalning av
stöd
• Telefonsamtal med kunder om ansökan
• självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
• utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
• planera och följa upp ärenden
Vem är du?
För att vara aktuell för konsultuppdraget söker vi dig som:
• har god bemötandekompetens och god kommunikativ förmåga, vilket bland annat märks genom att du är lyhörd i samarbetet med dina kollegor och i mötet med våra kunder
• är trygg som person och kunna hantera oförutsedda situationer på ett professionellt sätt
• är flexibel och ha förmåga att ställa om och anpassa sig till uppkomna situationer eller förändringar i uppdraget
•har god samarbetsförmåga och kunna planera och genomföra arbetsuppgifter tillsammans med teamet
• är driven och ha förmåga att arbeta självständigt
• arbetar strukturerat, bland annat med dokumentation och uppföljning
För att vara kvalificerad för uppdraget ser vi att du har:
• gymnasium eller likvärdig utbildning
• minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Poolia erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.