OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Högskolegemensamt stöd är vår övergripande administration och service som utgör stöd till högskolans verksamheter och hanterar högskolegemensamma uppgifter. Vi hanterar frågor inom ekonomi, fastighetsservice, HR, studieadministration, internationalisering, studentstöd, IT, samverkan, verksamhetssupport, kommunikation och marknadsföring.
Vi har precis startat upp en central alumnverksamhet för högskolan.
Nu har du möjligheten att vara med, låter det som något för dig?
Nu har du möjligheten att vara med och starta upp högskolans centrala alumnverksamhet. Arbetet med högskolans centrala alumnsamordning drogs igång under hösten 20 och nu är vi redo att ta nästa steg och befästa rollen i organisationen. Alumnverksamheten är en betydelsefull och strategiskt viktig del av högskolans verksamhet. Studentcenter utgörs av tre olika verksamhetsområden, där all på olika sätt bidrar till att ge presumtiva och befintliga studenter samt alumner bästa möjliga stöd och service samt det stöd som behövs för att stärka studenterna inför deras kommande yrkesval. Avdelningens verksamhetsområden är följande: Studie- och karriärvägledning och studenthälsa, International relations och Servicecenter. Inom verksamhetsområdet Servicecenter har vi yrkeskategorierna receptionist, studieadministratör samt EVL-koordinator och nu även alumnsamordnare.
Alumner är personer som har studerat vid Högskolan Kristianstad. Våra alumner gör skillnad och bidrar till samhället genom sina professionella gärningar och framgångar. Medvetenheten om alumner och deras karriärer ska bidra till att öka stoltheten bland personal och studenter och stärka högskolan. Alumnerna ska stimuleras till att agera som goda ambassadörer för högskolan och positiva förebilder för blivande och befintliga studenter. Våra alumners avtryck i samhället är viktigt för oss att följa. En del i vårt arbete är att skapa nätverket där vi bjuder in alumner till olika event och föreläsningar och ger förslag till kompetensutveckling för att bidra till livslångt lärande.
Arbetsuppgifter
Som handläggare med ansvar för alumnsamordning har du insyn i alla delar av högskolans alumnverksamheten och ansvarar för att det blir kontinuitet i högskolans alumnarbete. Du arbetar nära programområdesansvariga som alla har behov av stöd i det programspecifika alumnarbetet. Initialt kommer arbetet ha fokus på att arbeta med alumnenkäter och att skapa rapporter av resultatet. Därefter kommer fokus vara på att involvera övriga yrkesgrupper med koppling till alumner i det gemensamma alumnarbetet. Uppdatering i högskolans övergripande alumnnätverk och stöd till programmen att skapa egna alumnnätverk är en del av ordinarie arbetsuppgifter.
Vidare arbetar alumnsamordnaren med att skapa attraktiva upplägg för olika former av evenemang riktat till alumner. Detta sker i nära samarbete med programområdesansvariga. Du förväntas själv vara drivande i alumnarbetet och arbetar med att inspirera andra yrkesgrupper att på olika sätt inkludera alumnerna i befintliga utbildningar och som inspirationskälla till befintlig studenter.
Ca 50 % av anställningen utgör handläggning av studentärenden via vårt ärendehanteringssystem och diariesystem. Inom detta område arbetar ytterligare tre medarbetare. Arbetsuppgifterna består bland annat av att bereda ärenden inför beslut, granska inkomna handlingar och ge studenter råd och stöttning i sina ärenden. Mycket av kontakten med studenter sker idag via telefon och e-post men även fysiska träffar förekommer för att hjälpa studenterna på bästa möjliga sätt.
Behörighet och kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning samt utbildning och erfarenhet av att arbeta med statistik och bearbetning av statistiskt material. Du har även erfarenhet av att skriva rapporter, sammanställa stora mängder data, driva utvecklingsarbete, arbeta i en samordnande roll och av administrativt arbete.
Självklart är det meriterande om du arbetat med alumnverksamhet och inom högskola/universitet. Du hanterar Officepaketet med fokus på Word och Excel och har arbetat med statistikprogram så som SPSS. Det är meriterande om du har arbetat med webbpublicering och med LinkedIn. Erfarenhet av diarieföring och administration/handläggning i myndighet är meriterande. Du kommunicerar mycket bra både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Körkort är ett krav.
Samarbete, skapa kontakter och underhålla relationer är du bra på. I ditt arbete tar du ansvar för din uppgift, strukturerar och driver arbetet framåt. Självklart har du helhetssyn, arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Du ska vara drivande och ha god förmåga att engagera och inspirera din omgivning.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar vanligtvis provanställning. Placering är i Kristianstad på vårt vackra campus som har goda bussförbindelser och parkeringsmöjligheter. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut tas.
Ansökan
Välkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev.
Sista ansökningsdag är 2021-01-03.
Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
Arbetsplats Högskolan Kristianstad
Högskolan Kristianstad är Sveriges mest sökta högskola med några av landets mest attraktiva utbildningar. En liten men samtidigt stor högskola samlad på ett vackert campus. Vi är stolta över våra 500 anställda och 14 000 studenter med den mångfald de representerar. Närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt är våra ledord och genomsyrar alla våra 50 program och 270 fristående kurser. Med ett stort utbud på distans är vi långt fram i utvecklingen av distanspedagogik. Forskningen som bedrivs hos oss är driven av samhällsutmaningar, praktiknära och integrerad med våra undervisningsområden. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad. Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.
Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Håkansson, Saco/Sulf
044-20 30 58
Odd Skyllberg, OFR/S, Lärarförbundet
044-13 48 88
Marie Lindblom, OFR/S, ST
044-20 32 02
Thomas Achen, förvaltningschef
044-20 30 11
Carina Andersson, personalstrateg
044-20 30 28
Torben Olsson, avdelningschef och affärsutvecklare
044-20 80 07
Matts Behrens, IT-chef
044-20 30 61
Anders Håkansson, Saco-S
044-20 30 58
Ingvar Holm, avdelningschef
044-20 34 01
Annica Göth, chef Avdelningen för studentservice
044-20 85 02