OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Högskolegemensam stödverksamhet är vår övergripande administration och service som ger högskolans verksamheter stöd och hanterar uppgifter som är gemensamma för högskolan. Vi hanterar frågor inom ekonomi, fastighetsservice, HR, studieadministration, internationalisering, studentstöd, IT, samverkan, verksamhetssupport, kommunikation och marknadsföring.
Nu har du möjligheten att vara med och starta upp högskolans centrala alumnverksamhet.
Vi vill att alumnverksamheten blir en betydelsefull och strategiskt viktig del av högskolans verksamhet. Här får du som anställs som handläggare med ansvar för alumnsamordning möjlighet att utveckla och befästa högskolans centrala alumnarbete.
Avdelningen för studentcenter utgör en gemensam ingång för alla studentfrågor. En central del av studentcenters verksamhet är receptionen som är en arena där vi erbjuder hjälp till medarbetare och studenter samt externa intressenter. Studentcenter utgörs av fem verksamhetsområden som ska ge presumtiva och befintliga studenter bästa möjliga stöd och service under studiegången och stärka studenterna inför sina kommande yrkesval. Avdelningens verksamhetsområden är: studie- och karriärvägledning, studenthälsan, EVL (elitidrottsvänligt lärosäte), international office, servicecenter/reception. Inom servicecenter kommer vi nu starta upp arbetet med alumnsamordning.
Alumner är personer som har studerat vid Högskolan Kristianstad. Våra alumner gör skillnad och bidrar till samhället genom sina professionella gärningar och framgångar. Medvetenheten om alumner och deras karriärer ska bidra till att öka stoltheten bland personal och studenter och stärka högskolan. Alumnerna ska stimuleras till att agera som goda ambassadörer för högskolan och vara positiva förebilder för blivande och befintliga studenter. En del i vårt arbete är att skapa nätverket där vi bjuder in alumner till olika event och föreläsningar och ger förslag till kompetensutveckling för att bidra till livslångt lärande.
Arbetsuppgifter
Som handläggare koordinerar du alumnverksamheten. Du arbetar nära programområdesansvariga som i vissa fall redan har befintlig alumnverksamhet inom programmen. Initialt kommer arbetet bestå av att skapa alumnenkäter med gemensamma frågeställningar i kombination med programspecifika frågeställningar. Sammanställning av högskolans potentiella alumner och samordning av högskolans alumnnätverk kommer också vara i fokus. Tillsammans inom arbetslaget bevakar och uppdaterar ni nyhetsflödet i alumngrupperna som skapas samt uppdaterar hemsidan och arbetar för att öka antalet nya medlemmar. Ni bistår programområdesansvariga att bjuda in alumner till olika event och föreläsningar och ger alumnerna förslag till kompetensutveckling för att bidra till livslångt lärande. I ditt arbete är du drivande och engagerar kollegor och intressenter.
Även handläggning av studentärenden utgör en del av arbetsuppgifterna. Inom detta område arbetar ytterligare tre medarbetare. Arbetsuppgifterna består bland annat av att bereda ärenden inför beslut. Det ingår även diarieföring av studentärenden samt telefon- och e-postkontakt med studenter för att hjälpa dem i olika studierelaterade ärenden.
Behörighet och kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning. Du har utbildning och erfarenhet av att arbeta med statistik och bearbetning av statistiskt material. Vidare har du erfarenhet av att driva utvecklingsarbete, arbeta i en samordnande roll och av administrativt arbete. Självklart är det meriterande om du arbetat med alumnverksamhet och inom högskola/universitet. Du hanterar Officepaketet med fokus på Word och Excel och har arbetat med statistikprogram. Det är meriterande om du har arbetat med webbpublicering och med LinkedIn. Du kan kommunicera både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Körkort är ett krav.
Samarbete, skapa kontakter och underhålla relationer är du bra på. I ditt arbete tar du ansvar för din uppgift, strukturerar och driver arbetet framåt. Självklart har du helhetssyn, arbetar du mot mål och fokuserar på resultat.
Övrigt
Tjänsten är en allmän visstidsanställning under perioden 2020-08-17-2021-01-17 och med eventuell möjlighet till förlängning. Placering är i Kristianstad på vårt vackra campus som har goda bussförbindelser och parkeringsmöjligheter. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut tas.
Ansökan
Välkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev.
Sista ansökningsdag är 2020-07-06.
Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
Arbetsplats Högskolan Kristianstad
Högskolan Kristianstad är Sveriges mest sökta högskola med några av landets mest attraktiva utbildningar. En liten men samtidigt stor högskola samlad på ett vackert campus. Vi är stolta över våra 500 anställda och 14 000 studenter med den mångfald de representerar. Närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt är våra ledord och genomsyrar alla våra 50 program och 270 fristående kurser. Med ett stort utbud på distans är vi långt fram i utvecklingen av distanspedagogik. Forskningen som bedrivs hos oss är driven av samhällsutmaningar, praktiknära och integrerad med våra undervisningsområden. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad. Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.
Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Håkansson, Saco/Sulf
044-20 30 58
Odd Skyllberg, OFR/S, Lärarförbundet
044-13 48 88
Marie Lindblom, OFR/S, ST
044-20 32 02
Thomas Achen, förvaltningschef
044-20 30 11
Carina Andersson, personalstrateg
044-20 30 28
Torben Olsson, avdelningschef och affärsutvecklare
044-20 80 07
Matts Behrens, IT-chef
044-20 30 61
Anders Håkansson, Saco-S
044-20 30 58
Ingvar Holm, avdelningschef
044-20 34 01
Annica Göth, chef Avdelningen för studentservice
044-20 85 02