OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Handläggare ärendemottagning på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.
Handläggare ärendemottagning
Arbetsuppgifter
Här bidrar du till att Trafikverkets diarieföring och registrering av allmänna handlingar utförs på ett enhetligt och effektivt sätt utifrån säkerhets- och sekretessprinciper. Hos oss på Kundservice och diarium ser vi i framtiden en ökad hantering av automatiska ärendeflöden och självservice. Som representant för Trafikverkets kundservice bemöter du alla dina kunder på ett professionellt sätt så att de känner sig välkomna och får hjälp med sitt ärende.
Du har många kontakter både inom och utanför Trafikverket, och du agerar stöd till verksamheten inom området diarieföring och besvarande av kundärenden.
De viktigaste arbetsuppgifterna på enheten är:
diarieföring och registrering av handlingar
postöppning och skanning av handlingar
handläggning av kundärenden i telefon och i ärendehanteringssystem
I denna rekrytering söker vi i första hand efter kompetens inom diarieföring och registrering.
Den här rollen passar dig som trivs med strukturerade och likartade arbetsuppgifter av administrativ art. Den passar även dig som trivs i kundmötet och att arbeta i team för att nå målen tillsammans. Tjänsten avser i huvudsak dagtid med flexarbetstid men visst skiftarbete kan förekomma.
Skulle det vara spännande att få en bred inblick och god kännedom om hela Trafikverkets verksamhet och bli en viktig länk mellan allmänheten och organisationen? Skicka då in ansökan till denna tjänst som handläggare ärendemottagning.
Övrig information
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Intervjuer sker via Skype, preliminärt under vecka 11.
Vid eventuella frågor om tjänsten, kontakta rekryterande chef Johan Bodin, se kontaktuppgifter nedan.
Kvalifikationer
Vem är du?
För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha god samarbetsförmåga, vara flexibel och lösningsorienterad. Du kommer att ha kontakt många kontaktytor internt och externt, därför är det viktigt för oss att du är kommunikativ och kan förmedla ditt budskap på ett tydligt och förtroendefullt sätt. Du är självgående och trivs med att hantera uppgifter utifrån fastställda arbetssätt och rutiner.
Vi söker dig som:
har en avslutad gymnasieutbildning
har relevant erfarenhet i närtid av arbete inom ärendehantering från en myndighet, kommun och/eller större organisation
har erfarenhet av registrering och/eller diarieföring av inkomna handlingar
har erfarenhet av digitala system med koppling till registrering av allmänna handlingar
har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
har goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du:
har utbildning i diarieföring och/eller förvaltningsrätt
har goda kunskaper i offentlighetsprincipen
har erfarenhet av att ha besvarat kundärenden i support eller kundtjänst
Ansökan
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
På Planering skapar vi innovativa lösningar som bidrar till att nå de transportpolitiska målen, såsom klimatmålen och nollvisionen. Vi planerar Sveriges statliga infrastruktur för väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Hos oss arbetar du nära den politiska arenan och våra samarbetspartners - men framförallt nära medborgare och näringsliv.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089