Handläggare Ärendemottagning, Gävle

Arbetsbeskrivning

Lantmäteriet erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och en arbetsorganisation som gör det spännande, roligt och utmanande att arbeta hos oss. För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.

Arbetsuppgifter
Ärendemottagning i Gävle är en ny funktion som ska byggas upp och som kommer att ha ansvar för diarieföring, behörighetskontroll, post- och ärendehantering för all den post i landet som inkommer till Fastighetsbildning. Funktionen kommer på sikt att bestå av 10-15 medarbetare och ha en nyckelroll i verksamheten. Det är oerhört viktigt att det blir rätt från början, att det finns bra, effektiva processer samt gott samarbete mellan ansvarsfulla och kvalitetsmedvetna medarbetare. Arbetet innebär ett nära samarbete med kollegor samt dagliga interna och externa kontakter. Funktionen håller öppet alla vardagar, inklusive klämdagar, då vi turas om att tjänstgöra. Innehållet kan variera över tiden. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:

-Hantera inkomna handlingar till division fastighetsbildning
-Scanna in och diarieföra ärenden i vårt handläggningssystem
-Begära kompletteringar i ärenden
-Kontrollera behörigheter
-Ordna handlingar inför arkivering
-Ha löpande kontakter med handläggare i pågående ärenden
-Delta aktivt i funktionens utvecklingsarbete      


Kvalifikationer
Du har en för tjänsten relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och har mycket god datorvana. Vi tror att en lämplig bakgrund är t ex registrator, mäklarassistent eller administratör inom juridisk verksamhet eller offentlig förvaltning.
Du kan på ett strukturerat och noggrant sätt planera och genomföra dina uppgifter i rätt tid och med god kvalité som resultat. Du är lugn, stabil och kontrollerad i pressade situationer och kan prioritera mellan flera arbetsuppgifter. Du är flexibel och arbetar självständigt utifrån givna ramar och eget omdöme. Du har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter och kan enkelt förstå samband i en arbetsprocess samt omsätta teoretiskt kunnande i praktiskt arbete. Då arbetet innebär både intern service och kontakter med externa kunder ser vi att du är kommunikativ och är serviceinriktad. Du har förmåga och vilja att dela med dig av din kunskap och har lätt för att samarbeta med kollegor. Med ditt positiva och relationsskapande sätt bidrar du till att gruppen löser sina uppgifter.
Meriterande är om du har kunskap och erfarenhet inom förvaltningsrätt, offentlighetsprincipen, fastighetsrätt samt handläggningssystemen Trossen och Agresso. Meriterande är också kunskap inom modern dokument- och ärendehantering, gärna med inriktning mot digital dokumentstyrning samt e-förvaltning.
Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift.
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna Thomas Öberg, enhetschef, telefon 026-63 37 39. Fackliga företrädare för Lantmäteri-akademikerna/SACO Helena Lång, telefon 023-70 45 51 och för ST inom Lantmäteriet Ragnar Oskarsson, telefon 026-17 16 39. Våra e-postadresser är fornamn.efternamn@lm.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Övrig information
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lantmäteriet Gävle
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 22 juni 2016

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024