OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.
Rättsavdelningen har ca 780 anställda. Avdelningen består av en enhet för rättslig styrning och stöd, en enhet för förvaltningsrätt och en enhet för informationsförvalting samt sju regionalt placerade rättsenheter och ett kansli. De regionalt placerade rättsenheterna är indelade i tre verksamhetsområden: rättstillämpning, förvaltningsrätt och informationsförvaltning.
ARBETSUPPGIFTER
Informationsförvaltningen Nord söker nu en handläggare till arkiv. Tjänsten är en allmän visstidsanställning med önskat tillträde i augusti 2016 och längst t.o.m. 2016-12-31. Tjänsten är placerad i Umeå.
Arbetsuppgifter
• Deltar i att ordna och förteckna handlingar
• In- och utsortering av handlingar
• Sköter interna lån av akter
• Tar emot leveranser
• Genomför föreskriven gallring
• Deltar i leveranser till arkivmyndigheten
• Arbetsuppgifter inom informationsförvaltningen arbetsområde
• Kan förekomma arbetsuppgifter på andra orter inom regionen vilket kan medföra övernattningar
KVALIFIKATIONER
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Gymnasieutbildning
• Erfarenhet av arbete inom arkiv som arkivassistent eller motsvarande inom offentlig sektor
MERITERANDE
Det är meriterande om du har:
• arkivvetenskap 30hp/ 20p eller motsvarande utbildning inom arkivvård, ordnande och förtecknande
• Erfarenhet av att ordna och förteckna arkiv och IT-stöd
PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig som är noggrann, är ansvarstagande, har ordningssinne och är serviceinriktad. Du kan arbeta självständigt och är flexibel. Du ska kunna utföra visst fysiskt ansträngande arbete, som exempelvis att lyfta arkivkartonger i samband med leverans.
ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Rättsenhet Bergslagen Jessica Ölvestad
114 14
SEKO Karna Tillheden
114 14
Fackförbundet ST Göran Marklund
114 14
Tf rättschef Karl Holm, tfn 010-5669083
Tf rättschef Karl Holm, tfn 010-5669083.
Karl Holm
010-5669083
Torben Pedersen i Malmö på nr 070-626 74 56 elle
Chef Info-förvaltningen Bergslagen Lejla Jasarevic
010-567 0281
Kenneth Carnabeck, tf gruppchef, tfn 010-56 827
Gruppchef/Arkivarie Henrik Svensson
072-515 27 78