Handläggare av beslagtaget gods

Arbetsbeskrivning

Polisområde City, Region Stockholm
Om arbetsplatsen
Polismyndigheten, region Stockholm har ca 7 000 anställda. Regionen består av fyra polisområden City, Syd, Nord och
Gotland, regionala enheter samt ett regionkansli som lyder direkt under regionpolischefen.
Polisområde Stockholm City omfattar geografiskt de centrala delarna av Stockholms stad samt Lidingö stad. Polisområdet
består av två lokalpolisområden: Södermalm och Norrmalm samt två utredningssektioner, en joursektion och en
underrättelsesektion. Polisområdet bedriver arbete inom områdena utredning och lagföring, ingripandeverksamhet samt
den brottsförebyggande verksamheten främst inom ramen för sitt geografiska ansvarsområde.
Sektionen för operativt stöd 1 är en av två stödsektioner till Citys utredningsverksamhet. Sektionen har till huvudsaklig
uppgift att förse utrednings-verksamheten med stödåtgärder som behövs inom ramen för förundersökningar. Sektionen
består av verksamheter som intern expedition (administrativ och operativ) samt gods- och beslagshantering. De
huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar olika utredningsadministrativa åtgärder, olika operativa utredningsåtgärder,
identifiering och spårning av gods och tillsyn av begagnathandeln samt beslagshantering med inlämning och vård av gods
och avveckling/utlämning.
Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta med hantering av beslagtaget gods. Det rör sig om olika typer av gods som tas i beslag i
samband med polisutredningar, allt från papper till fordon, pengar, narkotika och vapen. Vi eftersträvar en hög servicenivå
och en rättssäker hantering.
- Du ska kunna arbeta med flera typer av beslagtaget gods men du tilldelas flera ansvarsområden.
- Vissa ansvarsområden består till merparten av administration framför bildskärm medan andra delar rör fysisk hantering
där tunga lyft förekommer.
- Du kommer också att ha kontakt med övriga polisanställda såväl som med allmänheten.
Kvalifikationer
- Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
- Erfarenhet av att arbeta med dator som arbetsverktyg
- Dokumenterad god kommunikativ förmåga både i tal och skrift
- Erfarenhet av servicearbete
- Erfarenhet av administrativt arbete
Meriterande
- Juridisk och/eller ekonomisk utbildning
- Erfarenheter av arbete med godshantering
- Erfarenhet av administrativt arbete, med inriktning mot logistik och lager
- Kunskap om säker vapenhantering
- B-körkort
Personliga egenskaper
- God samarbetsförmåga
- Som person är du ansvarsfull
- Du är noggrann
- Har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp
- Flexibel och utvecklingsbenägen
- Arbetet kräver att du är uthållig i förhållande till vad uppgiften kräver.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Erfarenhet krävs.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Ansökan
Ansök senast: 2018-11-05
Referensnummer: C22649/2018
Göra en digital ansökan via denna länk.
Anställning
Antal annonserade arbetstillfällen: 1
Flera
Kontakt
Kontaktperson Fackliga företrädare
Kristina Forsgren Jan Bengtsson
Gruppchef OFR/P
0730636578 0739-40 42 10
Kurda Babaey
SEKO Polisen
070 -652 51 60
Cecilia Carlberg
OFR/S
073-910 14 52
Nils Karlsson
Ordförande, Saco-S
070-982 89 86
Övrigt
Vi söker flera handläggare för tillsvidare anställning samt en vikarie t.o.m. 2019-12-20. Vi tillämpar 6 månaders
provanställning.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för
polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för
polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll
och säkerhetsintervju enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver
svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CVkonto
och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter
som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten
är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter
sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på
www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd
rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig HR-konsult Monika Gråhammar 0725118829.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt
kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välkommen med din ansökan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: POLISMYNDIGHETEN JÖNKÖPING
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 29 oktober 2018

Postadress

Fleminggatan 18
Stockholm, 11226

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024