OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård och omsorgsförvaltningen i Botkyrka kommun ska garantera de funktionshindrades grundtrygghet. Så långt det är möjligt ska valmöjligheter ges i boende, omvårdnad, service och samvaro. En del i detta är möjligheten till anpassning av den egna bostaden. Handläggning av bostadsanpassningsbidrag utförs idag av två handläggare som ingår i rehabenheten på vård- och omsorgsförvaltningen. Rehabenheten består av 2 bostadsanpassningshandläggare, 10 sjukgymnaster,10 arbetsterapeuter och 2 rehabassistenter. Vår verksamhet innefattar handläggning av bostadsanpassningsbidrag, hemrehabilitering för personer över 65 år, korttidsboende, dagträning och flera särskilda boendeformer. En av våra bostadsanpassningshandläggare ska nu gå i pension. Därför söker vi dig som är intresserad av att arbeta med handläggning av bostadsanpassningsbidrag. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna är att handlägga ärenden enligt lagen om bostadsanpassningsbidrag. Du ska utreda och bedöma ansökningar, bistå sökande med förslag till anpassningsåtgärd, fatta beslut om bidrag samt följa upp slutförd anpassning. KVALIFIKATIONER Du bör ha lämplig högskoleutbildning, t ex arbetsterapeut, byggnadsingenjör. Erfarenhet av handläggning av bostadsanpassningsbidrag är meriterande. Handläggning av ärenden innebär att ha många olika kontakter och många olika arbetsuppgifter. Vi anser därför att du bör vara strukturerad, ha en god social förmåga, datavana samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet och samarbetsförmåga. Körkort är ett krav.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommundirektör Mattias Jansson
08-530 611 51
HR-chef Lena Hadad
08-530 615 20
HR-utvecklare Annette Ragnewall
08-53061034
Fackliga företrädare
08-53061000
Erbjudanden från annonsörer och rekryteringsföre
HR-specialist Agneta Borgestedt
070-886 10 75
Kultur och fritidschef Pernilla Conde Hellman
0708-891873