OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och omsorgsförvaltningens myndighetsenhet ansvarar för handläggning av bostadsanpassningsbidrag. Idag arbetar 2 personer med olika kompetenser tillsammans med att handlägga bostadsanpassningsbidrag och utveckla denna verksamhet m m. På grund av att verksamheten expanderar behöver vi nu komplettera med ytterligare en medarbetare. ARBETSUPPGIFTER Handlägga ansökningar av bostadsanpassningsbidrag. Det innebär bl a att utreda enskilda sökandes behov av nödvändig anpassning och föreslå olika bostadsanpassningsåtgärder. Du kommer att ha mycket kontakter med enskilda sökanden, fastighetsägare, byggnadsinspektörer, hantverkare, entreprenörer och andra myndigheter. Du kommer att bygga upp ett kontaktnät både inom och utom förvaltningen. Detta innebär att Du ska kunna skapa goda relationer, samt att Du har god samarbetsförmåga. Du ska dessutom ha god förmåga att uttrycka Dig i tal och skrift. KVALIFIKATIONER Vi söker Dig med speciellt intresse för, och yrkeserfarenhet av, bostadsanpassning. Du ska vara mål- och resultatinriktad. Du bör vara väl insatt i BAB-lagstiftningen. Du skall ha en adekvat högskoleutbildning, gärna med juridisk inriktning. Beroende på vilken kompetens Du har kan det inom ramen för Din tjänst förekomma andra arbetsuppgifter inom förvaltningen. Körkort erfordras. Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten.