Handläggare av statligt stöd till Länsstyrelsen Stockholm

Handläggare av statligt stöd till Länsstyrelsen Stockholm

Arbetsbeskrivning

Som regeringens företrädare är Länsstyrelsen i Stockholm en samlande kraft i länet. Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling – där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas.

Vi är 500 medarbetare som strävar efter god samhällsutveckling. Många av våra uppdrag utför vi i samverkan med länets kommuner, näringsliv, ideella sektor och medborgare. Vårt gemensamma förhållningssätt till arbetet är präglat av ansvar, respekt, balans och engagemang.

Den unika bredden i Länsstyrelsens verksamhet gör att vi kan erbjuda våra anställda intressanta och varierande arbetsuppgifter, med goda möjligheter till utveckling. Läs mer på www.lansstyrelsen.se/stockholm.



Covid-19 har snabbt fått stora ekonomiska konsekvenser i hela Sverige. Läget har påverkat flera olika utsatta branscher. Regeringen satsar nu på ytterligare stöd och vi söker dig som vill vara med och bidra i dessa samhällsviktiga frågor!

Vi på Länsstyrelsen behöver nu en förstärkning för att handlägga statliga stöd. Är du tillgänglig med kort varsel och vill vara med och bidra? Då kanske du är den vi söker!

Arbetsplatsbeskrivning
Du kommer att tillhöra avdelningen för samhällsbyggnad och enheten för tillfälliga statliga stöd. En enhet som tillkommit för att hantera de särskilda stöd som ges för att lindra effekterna av Covid-19. Enheten varierar i storlek, men omfattar i dagsläget 26 medarbetare.

Arbetsuppgifter
Du kommer i första hand att arbeta med handläggning av ansökningar om stöd när vissa lokalhyresgäster fått rabatt på hyran, men även handläggning av andra stöd kan bli aktuellt. Handläggningen omfattar granskning, inhämtning av underlag samt beredning inför beslut. Ärendena har viss komplexitet och arbetet sker till stor del självständigt. Arbetet sker i två olika ärendehanteringssystem.  

Kvalifikationer
Du ska ha:



• En kandidatexamen från universitet eller högskola med inriktning mot ekonomi, statsförvaltning, juridik eller annat område som Länsstyrelsen bedömer som relevant för tjänsten.
• Erfarenhet av att arbeta som handläggare eller på annat sätt arbetat i handläggningssystem.
• Vana vid att arbeta i olika administrativa IT-system.
• Mycket god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska.

Du ska vara: 
Som person är du utåtriktad och har ett prestigelöst sätt gentemot andra. Du brinner för att arbeta på en statlig myndighet. Du har en positiv inställning som tillför energi till arbetsgruppen samt en öppen och engagerad inställning till den verksamhet du arbetar i.

Du kan kombinera detaljer med helhetsbedömningar och är noggrann som person, arbetar effektivt och levererar resultat inom utsatt tidsram. En pedagogisk förmåga, servicekänsla samt att kunna göra olika arbetsuppgifter med ganska tvära kast är en förutsättning för att göra ett bra arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har:
Erfarenhet av att arbeta med handläggning av ansökningar inom statlig myndighet.

Anställningsvillkor
Anställningsform: Visstidsanställning, minst 6 månader, med eventuell möjlighet till förlängning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Så snart som möjligt
Lönenivå: 29 000 kr - 35 000 kr

Länsstyrelsen verkar för en hållbar och inkluderande arbetsmiljö. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer.
Vi arbetar i centralt belägna lokaler i Stockholm.

Ansökningsförfarande 
Sista ansökningsdag: 2021-03-19
Referensnummer: 112-10769-2021

Bifoga gärna CV och personligt brev. I personligt brev svara gärna på frågorna: Varför vill du jobba hos oss? Beskriv kort varför just du passar till den rollen utifrån annonsens krav, din personlighet och dina kompetenser. Förutom CV och personligt brev ska din ansökan innehålla betyg (examensbevis) som styrker att du uppfyller kompetenskraven.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser. 

Vi kommer att intervjua och anställa löpande.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Lundgren Axell, Enhetschef
072-7154705
Elin Gradeén, ST
08-7854495
Curt-Åke Karlson, SACO
08-7854019
Birgitta Brehmer, Enhetschef
08-7855017
Therese Jernberg, Huvudregistrator
08-785 41 67
Åke Lente, ST
08-785 44 50
Susanne  Mellberg, SACO
08-785 44 37
Lisa Lundeberg,
08-452 33 67
Åsa Ryding, Avdelningschef
070-920 65 94
Susanna Grege, SACO
010-223 13 36

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen i Stockholm
  • 25 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2021
  • Ansök senast: 14 mars 2021

Besöksadress

Box 22067
None

Postadress

Hantverkargatan 29
Stockholm, 11221

Liknande jobb


26 november 2024

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

26 november 2024