OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt kontor i centrala Halmstad och vi är idag ca. 190 anställda. För mer information se vår webbplats, www.lansstyrelsen.se/halland
Tjänsten är på Landsbygdsenheten, placerad på Halmstads Slott, där vi är knappt 40 medarbetare. Enheten arbetar för landsbygdsutveckling med fokus på företagande. Inriktningen ska även vara hållbar produktion inom de gröna näringarna och fiskerinäringen. Goda idéer, innovationer och kunskapsspridning ska gynnas. Enheten är organiserad i fem arbetsfunktioner. Tillsammans med fyra andra medarbetare kommer du att ingå i företagsfunktionen.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta med handläggning av företagsstöd och projektstöd inom landsbygdsprogrammet. Företagsstöd riktar sig till jordbruksföretag och till små företag med verksamhet på landsbygden. Stöden kan ges som investeringsstöd eller stöd för inköp av tjänster. Projektstöd kan sökas av myndigheter, föreningar, organisationer, företag mfl. och ska ge landsbygden förbättrade förutsättningar. Du kommer självständigt utreda ansökningar om stöd och utbetalning av stöd. Det finns ett detaljerat regelverk till din hjälp. Arbetet utförs till stora delar på kontoret.
Arbetet omfattar:
• Beräkning/bedömning av ett företags lönsamhet
• Tolkning av bokslut och deklarationer
• Granskning och bedömning av affärsplaner/projektplaner
• Kontakter med de stödsökande, berörda myndigheter, kommuner och organisationer.
• Granskning av fakturor och betalningsverifikat vid stödutbetalningar
• Informera om stödåtgärderna.
KVALIFIKATIONER
Du bör ha en högskoleutbildning med agrar, ekonomisk inriktning. Erfarenhet från liknande myndighetsuppgifter och kunskap om regelverken kring Sveriges Landsbygdsprogram är en extra merit liksom erfarenhet från ekonomisk redovisning.
Du ska ha bra samarbetsförmåga och ett serviceinriktat sätt. Du ska ha en analytisk förmåga, vara strukturerad, resultatinriktad och ha eget driv. Du bör ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Körkort och god datorvana är ett krav. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi kan erbjuda:
• Ett intressant arbete
• En bra arbetsmiljö
• Goda utvecklingsmöjligheter
• Flexibel arbetstid
• Friskvård
Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och personlighet.
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Ansökan till tjänsten görs via Offentliga Jobb.
Vi har aktivt valt media för annonsering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Stefan Samuelsson
010-224 30 00
Tf. enhetschef Kristin Ovik
010 - 224 30 00
Funktionsansvarig Annica Lindén
010-224 30 00
enhetschef Kristin Ovik
010 - 224 30 00
fiskekonsulent Erika Axelsson
010 - 224 30 00