OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rikspolisstyrelsen söker handläggare till Polisens verksamhetsstöd, Affärsenheten, avtal och leverantörsuppföljningssektionen.
Rikspolisstyrelsen har ett nationellt samordningsansvar för landets 21 polismyndigheter. Rikspolisstyrelsen består av ett huvudkontor, Polisens verksamhetsstöd, Polishögskolan, Rikskriminalpolisen och Säkerhetspolisen. Riksdagen har fattat beslut om att Rikspolisstyrelsen och polismyndigheterna ska samlas i en myndighet 2015 vilket innebär att nuvarande organisation kommer att förändras.
Affärsenhetens övergripande uppdrag är att stärka Polisens anskaffningsförmåga. Polisen köper årligen varor och tjänster för cirka 4 mdkr. Enheten är även leveransansvarig för de tjänster som beställaren på Rikspolisstyrelsen beställer inom affärskompetens. Sektionen för avtal och leverantörsuppföljning ansvarar bland annat för alla avrop inom områderna it, resor, resurser och licenser.
ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara avrop gentemot de statliga ramavtalen för konsulter och bestå av att:
- Medverka som representant vid avrop av statliga ramavtal inom it-området, vidare ansvarar du för att genomföra kvalificerade avrop från ramavtal.
- Arbeta konsultativt och kännetecknas av kvalitet och serviceanda. Det utförs i projektform tillsammans med uppdragsgivaren, där avropare/leverantörsansvarig är ansvarig och drivande för uppdragets genomförande.
- Planera, samordna, uppdatera och underhålla aktuella leverantörsavtal.
- Vara väl insatt i Polisens gällande avtal och regler som rör avtal och leverantörsuppföljningssektionens alla delar samt delta vid förhandlingar av både befintliga och nya avtal.
- Arbeta med avrop från statliga ramavtal och större inköp enligt lagen om offentlig upphandling (LOU) inom it-området.
Arbetsuppgifterna kommer även att omfatta ett eller flera av följande steg; förstudier, framtagning av (tekniska) kravspecifikationer, utvärderingar, avtalsskrivande och leverantörsförhandlingar.
Arbeta med omvärldsbevakning av statliga ramavtal inom it-området, outsourcing m.m.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- akademisk examen inom juridik eller ekonomi, eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
- god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
- goda kunskaper om LOU och avrop
- erfarenhet av att arbeta med avrop mot kammarkollegiet
MERITERANDE
Det är meriterande om du har:
- erfarenhet av arbete inom statlig förvaltning
- goda kunskaper i office paketet
PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som vill kunna påverka och göra skillnad och som vill arbeta med intressanta och utvecklande upphandlingsuppdrag. Som avropare/leverantörsansvarig har du ett konsultativt förhållningssätt och är drivande i avropsuppdragen. Vidare har du god analytisk förmåga och är strukturerad. Det är viktigt att du är initiativrik, har en hög servicekänsla, är självständig samt att du har samarbetsförmåga och social kompetens.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Rikspolisstyrelsen arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.
VILL DU VETA MER? För ytterligare information, besök Polisens webbplats www.polisen.se