OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du utvecklas och gör skillnad i ett av Sveriges Karriärföretag där samarbete och gemenskap är en självklarhet? Rollen som handläggare är en tjänst för dig som drivs av service och har beslutsamhet att hitta de bästa lösningarna för varje kund. Välkommen in i ett team där målmedvetenhet och högt engagemang är en självklarhet!
OM TJÄNSTEN
Resurs är en ledande nordisk bank med en enkel filosofi: Vi vill skapa balans i människors vardagsekonomi. På den grunden bygger de erbjudanden och tjänster inom lån, sparande och betalningar för butik och e-handel som utgår från människors liv och vardag, och som skapar långsiktiga värden för sina kunder. Som ny på jobbet kommer du att påbörja din tid på Resurs Bank i ett utbildningsteam med samtliga nyanställda. Du erbjuds en gedigen introduktion och utbildning som ny i rollen med kontinuerlig coachning under din anställningstid. Hos Resurs Bank erbjuds du en varm och vänskaplig atmosfär.
ARBETSUPPGIFTER
Dina viktigaste ansvarsområden är att löpande hantera Resurs Banks kunders låneansökningar. Du kommer att få besvara kunders frågor, hanterar ärenden självständigt men även vara i kontakt med andra banker för att lösa lån. Du följer upp och identifierar kundens identitiet och deras ansökningar. Avdelningen arbetar med kunder som ibland befinner sig i en svår personligt situation vilket ställer krav på empati, integritet och personlig mognad för att kunna hantera samtalen på ett professionellt sätt. Efter en gedigen introduktionsutbildning som omfattar både system, produktkunskap och försäljning kommer du att vara redo att ge företagets kunder en fantastisk serviceupplevelse. Dina primära arbetsuppgifter innefattar:
* Ta inkommande samtal och besvara kunders frågor och fundering
* Kontakt med banker angående lån
* Hantera låneansökningar och andra förekommande administrativa uppgifter
* Kundtjänst är precis som i andra team inom Customer service ett viktigt inslag i arbetet
* Tycka om försäljning och ser försäljningsmål som en naturlig del av arbetet
* Vara öppen för ny teknik och kontinuerlig utveckling av arbetsuppgifterna
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare har erfarenhet från serviceyrket och är van att arbeta med mycket kundkontakt
- Skriver och talar obehindrat på svenska och engelska
- Har en avslutad gymnasieutbildning
Meriterande
* Kan kommunicera på norska
* Tidigare erfarenhet från callcenter eller en administrativ roll
Som person är du
* Resultatinriktad
* Flexibel
* Samarbetsförmåga
* Serviceinriktad
Övrig information
* Start: Start 11/4
* Omfattning: Heltid, arbetstiderna kommer gå på rullande schema, 07:15-20:15 vardagar, samt lördag & söndag mellan 8:00-18:00, dock inte varje månad.
* Placering: Helsingborg
Vi kommer begära utdrag ur belastningsregister från Polismyndigheten. Om du tycker tjänsten låter intressant och som något för dig får du gärna beställa hem ett belastningsregister (det utan specifikt ändamål) som heter "Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret" på polisens hemsida då det kan ta två till tre veckor att få hem det i brevlådan.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Resurs här
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231