OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av vissa ekonomiuppgifter, administration och kundservice? Vill du ha ett omväxlande arbete där du får möjlighet till både kundkontakt samt uppgifter som kräver full koncentration? I denna organisation som präglas av öppenhet och samarbete kommer dina dagar aldrig bestå av utav samma uppgifter timma ut och timma in!
Är du en driven person som tycker om att arbeta i ett högt tempo, trivs med varierande uppgifter och vill vara del av ett härligt ambitiöst gäng? Då kan denna roll vara för dig!
I rollen som Back office handläggare kommer du att administrera och handlägga avtal och övriga ärenden. Arbetet innehåller även en del analysarbete och vi ser gärna att du som person har en fallenhet och intresse för att komma med idéer till förbättrade arbetssätt. Du kommer även att ha muntlig och skriftlig kontakt med Thorns kunder så du behöver vara van att hantera telefon i din arbetsvardag.
Arbetet är på heltid, möjlighet till start omgående och vi startar med en provanställning.
Om Thorn
Thorn Svenska AB är ett konsumentkreditinstitut som arbetar med privatlån till konsumenter under flera olika varumärken. Dessutom arbetar Thorn med försäljning och finansiering av hemelektronik och vitvaror och omsätter årligen omkring 200 miljoner kronor.
Thorn Svenska AB grundandes redan 1970 och är i dag en del av danska 3C Retail A/S – en ambitiös tillväxtkoncern med fler än 500 anställda i Norge, Sverige och Danmark, och en årlig omsättning på ca. 2 miljarder DKK. Bolaget har sitt säte i Solna och har ca 20 anställda.
Om rollen
Som Back Office handläggare på Thorn kommer du jobba i ett dynamiskt team på 9 personer med stort fokus på kundupplevelsen. Vi söker dig som trivs i ett arbete med mycket kundkontakt och som är bra på att i samförstånd med kunden hitta bästa möjliga lösning för båda parter. Du kommer att arbeta i en utvecklande roll med många varierande arbetsuppgifter som förutom kundservice även innefattar kravarbete och administrativa arbetsuppgifter så som avtalsgranskning.
Din profil
Vi ser gärna att du som söker inte har något emot att hantera lite svårare ärenden utan ser de snarare som en rolig utmaning och är duktig på att hitta balansen mellan att vara empatisk samt att ställa krav. Du är tydlig i både din muntliga och skriftliga kommunikation samt är en god administratör som har förmågan att dokumentera på ett noggrant och professionellt sätt. Du kommer dagligen hantera olika källor till information och vi tror därav att du besitter en god förmåga att se mönster, tycker att det är roligt att söka efter roten till möjliga problem och levererar förslag på möjliga lösningar.
Utöver detta tror vi även att du har: Minimum en gymnasial utbildning, gärna med inriktning ekonomi
Erfarenhet av kundservice, meriterande om du tidigare arbetat med lån eller försäkringar
God systemvana
Goda kunskaper i Excel
Kommunicerar flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet av Microsoft Teams, Microsoft Dynamics NAV (Navision), SQL och Genesys, men inget krav.
Erbjudande
Du kommer erbjudas en anställning direkt hos Thorn Svenska AB och under din upplärning få en introduktion samt utbildning inom det regelverk som finns knutet till kreditgivning och försäkringsförmedling. Tjänsten omfattar heltid med huvudsakliga arbetstider 8.00-17.00 med viss variation vid behov mellan 09.00-18.00. Thorn Svenska AB är anslutna till kollektivavtal och erbjuder diverse förmåner som exempelvis möjlighet till friskvård under arbetstid samt rabatterat SL-kort genom Benify.
Rekryteringsprocessen
Under processen kommer du initialt att genomföra en intervju med Barona och i ett andra skede träffa Thorn. Med anledning utav Thorns verksamhet kommer en UC att tas på slutkandidater och du kommer i samband med ett erbjudande bli ombedd att begära ut registerutdrag från polisen som ska tas med förslutet till Thorn i samband med uppstart.
Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag. På grund av GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via mejl, så ansök till tjänsten via vår hemsida.
Vid frågor relaterade till processen, varmt välkommen att höra av dig till Julia Åkerlund, julia.akerlund@barona.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund men levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
Läs mer här: http://barona.se/om-oss/