Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
I rollen som Handläggare inom Finansbackoffice ansvarar man framförallt för de dagliga arbetsuppgifterna, till största del rent administrativa uppgifter som utförs i olika datorsystem, men även viss dokumentation, samt mail- och telefonkontakt med olika finansiella aktörer. Gruppen består av tre medarbetare och man hanterar administration av finansiella transaktioner vilket bland annat innebär kontroll av bekräftelser samt utförande av settlement-uppdrag (post-trade processing). De sköter även den administrativa hanteringen av finansavdelningens emissioner och säkerheter, samt utför kontoavstämningar, rapportering och bokföring.
Kvalifikationer Du har 1-3 års årerfarenhet av administrativt arbete inom backoffice på ett Treasury eller bank.
Du harkunskap om finansiella räntebärande instrument som t.ex.ränteswapar och obligationer.
Du är flytande i svenska, i såväl tal som skrift.
Du har mycket goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift.
Meriterande om du har en högskoleutbildning inom ekonomi.
Personliga egenskaper
För att lyckas i uppdraget som Handläggare så ser vi att du är en ödmjuk lagspelare med ett strukturerat arbetssätt. Vi ser även att du är lösningsfokuserad, nyfiken och effektiv.
Företagspresentation Vår kund är både ett svenskt försäkringsbolag och bank. De finns runt om i Sverige och har sitt huvudkontor i Stockholm. Om en öppen arbetskultur där mångfald, jämställdhet och miljö är viktiga frågor för dig så kommer du att trivas hos denna uppdragsgivaren.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2025-02-03 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-08-01 med möjlighet till förlängning eller anställning direkt hos kund. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
Kunden erbjuder distansarbete på 25%.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm