OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av energibranschen och söker efter ett arbete med administration och kundkontakt i kombination? Nu finns möjlighet till ett mycket långsiktigt uppdrag med mycket omväxlande arbetsuppgifter. Välkommen med din ansökan redan idag!
Hos Göteborg Energi arbetar du i moderna, ljusa lokaler ett stenkast från Ullevi. Här finns många bekvämligheter så som kafeteria, gym, bibliotek och en takterrass med utsikt över stan. Här arbetar du tillsammans med stöttande kollegor för ett mer hållbart Göteborg.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Som kundhandläggare hos blir dina arbetsuppgifter bland annat:
Fakturering som Vip-ansvarig
Administration av vindkraftsandelar i Västan vind
All hantering kring producentfakturering, nätförluster, elcertifikat och ursprungsgarantier
Ge professionell service och lösa kundens ärenden via inkommande ärenden och samtal
Avtalshantering, olika frågeställningar kring avtal, utskick, registrering och utredningar
Registervård, tillse att relevant kundinformation håller hög kvalitet
Från och tillkoppling i samarbete med inkassoleverantör
Förfrågningar och bestridanden från kunder via vår inkassoleverantör
Bevakning och handläggning av konkurser, likvidationer och rekonstruktioner
Arbetet innebär dagliga kundkontakter samt daglig kontakt med externa parter såsom inkassoleverantör, andra elhandelsbolag, sociala myndigheter, jurister/advokater m fl. Du arbetar dagtid 08,00 - 16,30 i Göteborg Energis moderna lokaler, centralt beläget intill Ullevi.
Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha:
Gymnasieutbildning
Erfarenhet av kundservice inom energibranschen, fakturering, kravhantering och avtalshantering
God kommunikativ förmåga, meriterande är språk utöver svenska och engelska
Vilja att vårda kundrelationer med stort fokus på att lösa kundens ärende i första kontakten
Flytande svenska i tal och skrift
Som person har du starkt engagemang för ditt arbete och du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt oavsett om du arbetar själv eller tillsammans med andra. Du agerar på egen hand utifrån kund och servicefokus och har förmåga att ta självständiga beslut inom ditt uppdrag. Du är positiv, pedagogisk, noggrann och har ett brinnande engagemang och en vilja att kommunicera med kunder.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Urval sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. För frågor kontakta liv.brynildsen@randstad.se
Om företaget
Vi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber, jobbar vi också för ett större mål; ett hållbart Göteborg.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044