OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund; Vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på.
Vi lever i en föränderlig tid och söker därför efter kompetenta och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens Tranemo.
Tranemo kommun - "Närheten till varandra bygger relationer för framtiden"
ARBETSUPPGIFTER
Till Barn och Unga-gruppen söker vi nu tillfälligt medarbetare för vikariat/timanställning, både som ersättare för en föräldraledighet och som semestervikarie. Som handläggare i Barn och Unga-gruppen har man som främsta arbetsuppgift att stötta och vara socialsekreterarna behjälplig med dokumentation vid besök, ta vissa telefonkontakter, vara tillgänglig i mottagningsfunktionen mm. Socialsekreterarna utreder barn och ungas behov av biståndsinsatser och följer upp beviljade insatser, utifrån BBiC (Barns Behov i Centrum).
Du arbetar mestadels tillsammans med socialsekreterarna, men utför en hel del på egen hand, som t ex dokumentation. Arbetet kräver även att man i stor utsträckning samarbetar och samverkar med andra aktörer för barnets bästa, såsom vår interna öppenvård, skola/förskola mm.
Som vikarie får du möjlighet till
- Engagerade och inspirerande kollegor
- Stöd från 1:e socialsekreterare, Enhetschef och verksamhetsutvecklare
KVALIFIKATIONER
Du har en relevant högskoleutbildning, som t ex socionom eller beteendevetare och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av socialt arbete. Det är meriterande om du har god datorvana, lätt för att uttrycka dig i skrift och har tidigare erfarenhet av arbete inom socialtjänstens myndighetsutövning.
Vi ser även gärna att du
• har god samarbetsförmåga och engagemang
• är öppen och lyhörd
• har förmåga att arbeta självständigt
• har intresse och förmåga att möta människor i svåra situationer
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
• har minst B-körkort
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi tillämpar löpande rekrytering.
För dig som studerar på socionomprogrammet eller annan relevant högskoleutbildning finns möjlighet till deltidsanställning/timanställning. Erfarenhet från socialt arbete eller pågående utbildning som anknyter till socialt arbete.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Funktionschef Ulrika Hautala
0325-57 62 21
Samordnande socialsekreterare Marie Axelgren Tapper
0325-57 62 03
Funktionschef Ulrika Hautala
0325-57 62 21.
Samordnande biståndshandläggare Lisbeth Koerffer
0325-57 62 37
Funktionschef myndighetsutövning Anna Wahlström
0325-57 62 40
Myndighetschef Anna Wahlström
0325-57 62 40