OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rikspolisstyrelsen söker en handläggare till Polisväsendets IT-service (PVIT), Servicecenter, IT-administrativt center (ITAC) i Göteborg.Rikspolisstyrelsen, RPS, är central förvaltningsmyndighet för Polisen.RPS huvuduppgift är att utöva tillsyn över Polisen och verka för planmässighet, samordning och rationalisering.Vid RPS finns ett huvudkontor i vilket ingår fem avdelningar samt internrevisionen och staben.Dessutom finns Polisens verksamhetsstöd, Polishögskolan och Rikskriminalpolisen.RPS arbetar enligt beställar-utförarmetoden och har totalt ca 2200 anställda.Polisens verksamhetsstöd (PVS) utför tjänster till Polisen i hela landet på uppdrag av RPS huvudkontor.Verksamheten är geografiskt spridd i hela landet.Befattningen är placerad vid IT-administrativt Center, ITAC Om PVIT PVIT är en enhet under Polisens verksamhetsstöd.Avdelningen ska leverera produkter och tjänster som stödjer polisens kärnverksamhet.PVIT består av sektionerna Teknisk Infrastruktur, Applikationsdrift och Servicecenter som finns centralt.Dessutom finns Regionerna Syd, Väst, Öst, Stockholm, Mitt och Nord.IT-administrativt Center, ITAC tillhör sektionen Servicecenter i Stockholm, men är placerad i Göteborg. ITAC är en rikstäckande funktion för, framför allt, antering av behörigheter nationellt inom polisen.Funktionen startade sin verksamhet vid årsskiftet 2005-2006.Till ITAC söker vi nu ytterligare en handläggare.Arbetsuppgifter - Ta emot beställningar i behörighetsärenden från olika polismyndigheter - Genomföra behörighetsförändringar i Polisens olika datasystem - Användaradministration i Novells NDS - Även andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma Verksamheten på ITAC håller fortfarande på att byggas upp varför det finns stora möjligheter att påverka hur arbetet ska bedrivas. Kvalifikationer Polisens tekniska IT-miljö bygger idag på Novell, GroupWise och Windows XP.Arbetet bedrivs med stöd av olika IT-system, bland annat ARS ärendehanteringssystem varför du måste ha: - Mycket god datorvana.- Goda kunskaper i MS-Office.Vi värdesätter: - Erfarenhet från liknande arbete.- Kunskap om Novell.- Kunskap om GroupWise.- Kunskap om ARS ärendehanteringssystem.Personliga egenskaper: Vi ställer höga krav på noggrannhet och sinne för administrativ ordning och reda.Arbetet innehåller mycket kontakter med myndighetsrepresentanter varför vi ställer höga krav på din sociala kompetens.Vi eftersträvar en jämn könsfördelning inom samtliga områden.Vi sätter även värde på de kvaliteter som en etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.Vi tillämpar 6 månaders provanställning.Tjänsten kräver svenskt medborgarskap.Tjänsterna är placerade i Göteborg.Vill du veta mer?Välkommen med din ansökan (brev och CV), märkt med ref.nr 148/08.