Handläggare bidrag ”ladda bilen” till Naturvårdsverket

Handläggare bidrag ”ladda bilen” till Naturvårdsverket

Arbetsbeskrivning

Vill du bidra i vårt arbete för en bättre miljö? Är du dessutom noggrann och serviceinriktad med god samarbets- och problemlösningsförmåga och letar efter en intressant tjänst där ditt systematiska arbetssätt får komma till användning? Nu har du chansen- vi söker just nu dig som vill arbeta som handläggare inom vårt bidragsområde ”Ladda bilen”.

Dina arbetsuppgifter
Som handläggare i denna tjänst ingår du i ett team av kollegor som arbetar med ansökningsärenden rörande bidraget ”Ladda bilen”, som är ett bidrag för laddstation till elbil som kan sökas av organisationer och bostadsrättsföreningar. Ladda bilen är en del av Klimatklivet som är ett investeringsstöd till olika satsningar som syftar till att minska utsläppen av koldioxid och andra gaser som påverkar klimatet. Satsningen är en del av statsbudgeten som riksdagen beslutat om.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är registrering, handläggning, kundkontakt, beslutsfattande och utbetalning av bidrag till organisationer i såväl automatiserad som manuell miljö. I tjänsten ingår även att granska ett urval av ansökningar och genom olika kanaler ha kontakt med organisationer och juridiska personer som sökt bidrag. I arbetet ingår att vara en del i att säkerställa en effektiv och rättssäker ärendehantering, varför även metod- och processutveckling är en del av uppdraget. Ladda bilen är ett av Naturvårdsverkets befintliga bidrag. Nya bidrag tillkommer löpande, så i mån av intresse och behov kan det på sikt bli aktuellt med arbete med handläggning av andra bidrag.

Du är placerad vid finansieringsenheten som tillhör myndighetens förvaltningsavdelning. Enheten ansvarar för att handlägga bidragsärenden, löpande redovisning, genomföra ekonomisk rapportering och uppföljning, samt att säkerställa effektiva betalningsflöden av såväl bidrag, avgifter samt kund- och leverantörsfakturor. Vidare har enheten ett långsiktigt utvecklingsfokus mot automatisering och digitalisering av handläggning och ekonomiska transaktioner, där du kommer att få en viktig roll.

Din kompetens
För att lyckas i rollen söker vi dig som har:


• avslutad gymnasieutbildning, eller motsvarande utbildning förvärvad på annat sätt
• tidigare arbetslivserfarenhet rörande ärendehantering och/eller arbete med administration där fokus varit på att hantera flera olika ärendetyper
• erfarenhet av att arbeta med kundservice
• datorvana och goda kunskaper i Officepaketet
• förmåga att uttrycka dig väl, både skriftligt och muntligt på svenska
• god administrativ förmåga

Det är särskilt meriterande om du har erfarenhet av:


• förordningsstyrd verksamhet och offentlig förvaltning
• Iipax One
• Artvise
• Modena
• Agresso
• Ekonomihandläggning
• Engelska i tal och skrift

 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och det är viktigt att du är noggrann, systematisk och van vid att hantera flertalet parallella uppgifter. Vidare är du serviceinriktad och ansvarstagande och kan fatta egna beslut för att komma vidare i dina arbetsuppgifter. För att trivas i rollen är du också självgående, har lätt för att bygga goda relationer och är van vid att hantera många både interna och externa kontakter. Ständiga förbättringar och utvecklingsfrågor ser du som en naturlig del av ditt arbete. Självklart delar du även vår värdegrund; lyhörd, professionell och offensiv.

Om anställningen
Vi söker både för tillsvidareanställning och visstidsanställning, med placering i Stockholm eller Östersund. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar som regel sex månaders provanställning. Vi eftersträvar jämställdhet och mångfald på arbetsplatsen och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 27 april 2021

Kontakt

Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta följande personer via växeln, tel. nr 010- 698 10 00. 

Lisa Hugosson, enhetschef Finansieringsenheten.

Ficre Zehaie, facklig representant, ST

Ulla Jennische, facklig representant, Saco

Om Naturvårdsverket
Naturvårdsverket har en central roll i miljöarbetet och arbetar pådrivande, stödjande och samlande vid genomförandet av miljöpolitiken. Vi ansvarar för frågor som handlar om klimat och luft, mark, biologisk mångfald, förorenade områden, kretslopp och avfall, miljöövervakning samt miljöforskning. Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss se www.naturvardsverket.se/Om-Naturvardsverket/ Jobba-hos-oss 

Naturvårdsverket eftersträvar en arbetsplats präglad av jämställdhet och mångfald. Vi ser att medarbetare med olika bakgrund och erfarenheter är en viktig förutsättning för detta.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Thörnelöf
010-698 10 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Naturvårdsverket
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2021
  • Ansök senast: 27 april 2021

Besöksadress

Valhallavägen 195
None

Postadress

Valhallavägen 195
STOCKHOLM, 10648

Liknande jobb


Utredare till Institutet för mänskliga rättigheter

Utredare till Institutet för mänskliga rättigheter

25 november 2024

Vill du arbeta som handläggare i en förvaltning i förändring?

Vill du arbeta som handläggare i en förvaltning i förändring?

25 november 2024

Vikarierande planarkitekt

Vikarierande planarkitekt

25 november 2024