OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 200 personer och vår chef är landshövding Kenneth Johansson.
Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.
Tjänsten är placerad på enheten Samhällsbyggnad, funktionen Plan-Bostad-Infrastruktur. Funktionen arbetar huvudsakligen med plan-, infrastruktur och bostadsfrågor, och att utarbeta och sammanställa regionala planeringsunderlag, Den har också ansvar för regionalt underlagsmaterial och bostadsförsörjningsfrågor samt att ge råd och stöd till kommunerna inom dessa områden.
ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten ingår att handlägga bidragsansökningar gällande byggande och renovering av bostäder, energistöd och energieffektivisering. Det ingår också i arbetsuppgifterna att ansvara för omvärldsbevakning och att delta i nätverk. Du kommer att självständigt handlägga bidragsärenden, bedöma ansökningar och ha fortlöpande kontakter med bl.a. bidragssökande, Boverket och Energimyndigheten. Vidare ingår att svara på frågor kring stöden samt arbeta med informationsinsatser och mediakontakter kring stödfrågor.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har universitets- eller högskoleutbildning med inriktning mot samhällsplanering, byggande, energi- och hållbarhetsfrågor eller annan för tjänsten relevant utbildning. Bygg- och/eller energiteknisk kompetens är meriterande liksom GIS-kunskaper. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i form av handläggning av t.ex. bidrag, stöd eller ansökningar.
Du har lätt för att sätta dig in i de regelverk som tillämpas inom olika områden. I grunden har du ett intresse för samhällsplanering, bygg- och energifrågor.
Du har god analytisk förmåga, är välformulerad i tal och skrift samt har lätt för att skapa och bevara goda relationer. Goda administrativa kunskaper är en självklarhet. Du har också god förmåga till såväl självständigt arbete som arbete i grupp. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort för bil är ett krav.
ÖVRIGT
För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.
o Demokrati
o Legalitet
o Objektivitet, saklighet och likabehandling
o Fri åsiktsbildning
o Respekt för alla människors lika värde
o Effektivitet och service
Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt offentlighetsprincipen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsogsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Paul Nemes
070-209 77 83
Trond Erik Grundt
+47 48053265
Tanja Ekegren
054-19 71 11
Jan Nyrén
054-19 73 13
Verksamhetschef Jan Bodin
010-224 72 03
Ordförande TCO-ST Jan Nyrén
010-224 74 20
Ordförande SACO Tanja Ekegren
010-224 73 26
Enhetschef Maria Hammarström
010-224 72 10
Rovdjursansvarig Maria Falkevik
010-224 72 35
Enhetschef Roger Bergqvist
010-224 72 13