Handläggare bostadsanpassning

Arbetsbeskrivning

Omvårdnadsförvaltningen, Kvalitet och utveckling, Biståndsenheten

1 tjänst

Sista ansökningsdag: 2013-08-09

I Falu kommun är vi 4 300 anställda. Vi har över 220 olika yrken och här finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi är till nytta för kommuninvånarna varje dag och gör skillnad i samhället. Vi har jobb som märks.

Omvårdnadsförvaltningens arbete bygger på en gemensam värdegrund där trygghet är ett centralt begrepp i arbete tillsammans med den enskilde kunden. I varje möte med den enskilde ska omvårdnadsförvaltningens verksamheter kännetecknas av ett bemötande som säkerställer respekt, integritet, självbestämmande, gott bemötande, kontinuitet och inflytande för den enskilde.

Inom omvårdnadsförvaltningen har biståndsenheten ansvar för den den myndighetsutövning som omvårdnadsnämnden utför i förhållande till enskilde. Enheten ansvarar för handläggningen av bostadsanpassningsbidrag,

Anställningsvillkor
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde fr.o.m. 2013-08-01.

Arbetsuppgifter
Som handläggare av bostadsanpassningsbidrag arbetar du utifrån Lagen om bostadsanpassningsbidrag med att utreda ansökningar från enskilda personer med olika funktionsnedsättningar gällande anpassningar i och anslutning till bostaden. Målgruppen spänner över alla åldrar. I arbetet ingår att bistå sökande med information, rådgivning och förslag till anpassningsåtgärder, fatta beslut om bidrag och att vara kontaktperson för den sökande fram till att anpasningen är utförd. Du kommer att ha ett nära samarbete med de sökande och deras närstående. Arbetet som handläggare av bostadsanpassningsbidrag innebär även mycket kontakt med andra yrkeskategorier så som vårdpersonal, entreprenörer och fastighetsägare.

Tillräckliga kvalifikationer (minimikrav)
Vi söker dig som är legitimerad sjukgymnast eller arbetsterapeut, eller annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms lämplig.

Uppdraget som handläggare av bostadsanpassningsbidrag innebär eget ansvar vilket fordrar att du trivs med att vara självågende och driva processer beslutsamt och med omdöme. Arbetet ställer krav på god kommunikativ förmåga, muntligt såväl som skriftligt. Vidare krävs att du är serviceinriktad med ett stabilt förhållningssätt till uppdraget.

Meriterande kvalifikationer
Erfarenhet från myndighetsutövning, handläggning och utredningsuppgifter.

Upplysningar
Enhetchef Christina Ehrs, 023-827 56
Sektionschef Jonas Hampus, 023-827 04

Fackliga företrädare
Vision Elisabeth Johansson, 023-877 80
FSA Ulrika Hellmo, 023-827 64
LSR Lars Wickman, 023-823 32

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falu kommun Falun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 9 juli 2013

Liknande jobb


Arbetsterapeuter

1 november 2024

Arbetsterapeuter

1 november 2024

1 november 2024

Arbetsterapeut till rehabenheten

Arbetsterapeut till rehabenheten

15 oktober 2024