OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Nacka bor drygt 94 300 personer och antalet ökar stadigt.
Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande
och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa de bästa
förutsättningarna för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.
Socialtjänsten i Nacka finns i nya lokaler i Nacka kommuns
stadshus.
Äldreenheten arbetar med myndighetsutövning och utveckling
av äldreomsorgen.
Vi är en öppen och utvecklingsinriktad arbetsplats med 30
medarbetare som arbetar med biståndsbedömning, färdtjänst, administration och handläggning
av bostadsanpassningsbidrag.
Arbetsuppgifter
Handlägga ansökningar om bostadsanpassningsbidrag för
personer med funktionshinder.
I arbetsuppgifterna ingår att utreda och fatta beslut enligt
lagen om bostadsanpassningsbidrag.
Arbetet är till stor del självständigt och beslutsfattande
sker på delegation av social- och äldrenämnden. Som en del av din tjänst,
deltar du i avdelningens utvecklingsarbete kring handläggning av
bostadsanpassningsbidrag. Du samverkar med andra kommunala förvaltningar,
politiker, konsulter, entreprenörer, myndigheter och näringsidkare.
Du kommer att arbeta nära en kollega som blir din närmaste
samarbetspartner.
Kvalifikationer
Lämplig bakgrund: leg. arbetsterapeut/sjukgymnast,
byggnadsingenjör eller liknande gärna med erfarenhet av myndighetsutövning.Erfarenhet av de arbetsuppgifter som ingår i handläggning av
bostadsanpassningsbidraget, samt gärna erfarenhet av att ha arbetat som
handläggare i en politiskt styrd organisation.
Goda datakunskaper, och bra om du har erfarenhet av verksamhetssystemet
BAB.
Du ska ha god förmåga att kunna uttrycka dig i tal och
skrift.
Viktiga personliga egenskaper är att kunna arbeta flexibelt och
självständigt och bemöta våra kunder på ett professionellt sätt. Andra viktiga
egenskaper är god social kompetens, stresstålighet och samarbetsförmåga.
Bra om du har tidigare erfarenhet, eller förmåga av att
planera, organisera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt.
Tjänsten ställer även krav på att du är noggrann och
kvalitetsmedveten.
Bra om du är utvecklingsinriktad, eftersom det pågår en
utveckling av arbetsprocesserna.
Fö. lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Då arbetet innebär hembesök, underlättar det om du har
B-körkort.
Antal tjänster
1 heltid
Anställningsform
Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträde: 2014-06-15 eller efter överenskommelse.
Ansökan
Sista ansökningsdag 2014-05-04
Kontaktpersoner
Ingrid Saadat
Gruppchef
Tel: 08-718 89 57
Anne-Lie Söderlund
Chef äldreenheten
Tel: 718 89 00
Leif Sköld
Handläggare bostadsanpassningsbidrag
Tel: 08-718 77 96
Fackliga företrädare
Ove Lindroth
Vision
Tel: 08-718 89 08
Kristina Elstad
SSR
Tel: 08-718 75 86
Ulrika Andersson
FSA
Tel: 08-718 90 93
Arbetsgivare
Nacka kommun
Äldreenheten
Granitvägen 15
13181 Nacka
Tel: 08-718 80 00