OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.
I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.
Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.
Miljö- och stadsbyggnadskontoret arbetar med översiktlig planering, markfrågor, detaljplaner, bygglovsärenden, kartor, miljö- och hälsoskyddsärenden samt bostadsanpassning. Kontoret ger också råd och information i samband med byggande och fastighetsbildning och i bostadsanpassningsärenden. Totalt arbetar närmre 50 personer inom miljö- och stadsbyggnadskontoret. Här samlas stor kompetens under samma tak inom många yrkeskategorier vilket ger en arbetsmiljö med mycket utbyte och lärande.
Till kontorets mark- och kanslienhet söker vi nu en handläggare av bostadsanpassningsbidrag.
Arbetsuppgifter
Rollen som handläggare av bostadsanpassningsbidrag är viktig för att möjliggöra att Lidingö stads invånare med funktionsnedsättning kan leva och bo i sitt hem. Du kommer handlägga ärenden om bostadsanpassning enligt Lagen om bostadsanpassningsbidrag vars syfte är att ge personer med funktionsnedsättning en möjlighet till ett självständigt liv.
Att handlägga och besluta i bostadsanpassningsärenden är myndighetsutövning som ställer stora krav på rättssäkerhet. Arbetet är självständigt och dina beslut fattas på delegation av miljö- och stadsbyggnadsnämnden. Tjänsten innebär därför nära kontakt med personer som har behov av bostadsanpassning och deras anhöriga samt andra externa kontakter som exempelvis vårdgivare, entreprenörer och fastighetsägare.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat att utreda och bedöma ansökan och aktuell bostad liksom bedöma intyg från till exempel arbetsterapeut och läkare. Du ska kunna bistå sökande med råd, upplysningar och förslag till utformning av anpassning. Inför beslut begär du och/eller sökande offerter. Det är en del av underlaget för beräkning av bidragsbelopp. Om sökande efter beslut lämnar fullmakt ansvarar du för att beställa åtgärder hos entreprenörer. När åtgärder är utförda ska du kontrollera anpassningarna och därefter betala ut bidraget och attestera i stadens ekonomisystem.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad arbetsterapeut, byggnadsingenjör eller har annan likvärdig utbildning. Du ska ha stor datavana och kunna tala och skriva svenska obehindrat och kan producera skrivna dokument av hög kvalitet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning och handläggning av bostadsanpassningsbidrag. Eftersom du behöver förflytta dig mellan olika delar av staden i ditt arbete krävs körkort med B-behörighet.
Eftersom rollen är mycket självständig och innefattar många olika kontaktytor är det för oss viktigt att du är serviceinriktad, tar ansvar för din uppgift och driver ditt arbete framåt på ett kreativt och problemlösande sätt. Du har god självinsikt och en utvecklad förmåga att anpassa dig efter den situation du befinner dig i på ett professionellt sätt samt samarbetar bra med andra.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
Vi erbjuder anställningsförmåner som exempelvis semesterväxling, friskvårdstimme, träningspass i stadshusets friskvårdslokal och friskvårdsbidrag.
Vi tillämpar individuell lönesättning. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Intervjuer sker löpande under annonseringstiden.
Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktinformation
Eva Lagerblad, Kanslichef, 08-731 33 13
Facklig representant, nås via stadens växel, 08- 731 30 00
Arbetsplats
Stockholmsvägen 50
181 32 Lidingö
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Sara Dahl
08-731 44 65
Bitr rektor Matts Jonsson
08-731 38 14
Bitr rektor Birgitta Sturk
08-731 65 65
Bitr rektor Johanna Kvant
(+46) 08-731 36 33
Rektor Emma Drott
(+46) 08-731 36 01
Enhetschef Lisa Wirén
(+46) 08-731 37 37
Samordnare Åsa Lundgren Eriksson
(+46) 08-731 46 13
Administratör Kerstin Tysklind
08-731 47 59
Rektor Anna-Lena Bresell
08-731 38 90
Enhetschef Sören Ingman
(+46) 08-731 34 05