OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du göra skillnad? Just nu söker avdelning äldreomsorg-myndighet en handläggare för bostadsanpassningsbidrag.
Om jobbet
Du kommer att handlägga ansökningar från sökanden i alla åldrar för nödvändiga anpassningar i eller i anslutning till bostaden utifrån lagen om bostadsanpassningsbidrag. Tjänsten innebär att utreda samt fatta beslut på delegation, vid behov vara den enskilde behjälplig i processen med att ta in offerter och beställa arbeten på anpassningar från byggentrepenörer samt att följa upp ärenden. Förutom kontakter med de sökande kommer du att ha ett aktivt samarbete med andra berörda inom kommunen, hälso-och sjukvården, fastighetsägare och byggentrepenörer.
Som handläggare av bostadsanpassningsbidrag tillhör du Avdelning äldreomsorg-myndighet, vilken består av cirka 25 medarbetare som arbetarar som biståndshandläggare, boendesamordnare, handläggare för avgifter samt uppsökande verksamhet. På enheten arbetar även två gruppledare samt en enhetschef.
Vi är en positiv och engagerad arbetsgrupp som kontinuerligt arbetar med utvecklingsfrågor. Vi sitter i nya moderna aktivitetsbaserade lokaler vid Täby centrum.
Vem är du?
Vi söker dig som har:
• Arbetsterapeutexamen eller annan likvärdig utbildning, exempelvis fysioterapeut. Du kan även ha en byggnadsteknisk högskoleutbildning.
• Erfarenhet och kunskap om hjälpmedelsförskrivning samt att bedöma funktionsvariationer.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att handlägga ansökningar om bostadsanpassningsbidrag eller om du har erfarenhet av handläggning i en politiskt styrd organisation.
Som person är du stabil och har ett hänsynsfullt förhållningssätt. Du är van att samverka med olika aktörer och är strukturerad. Vidare har du god förmåga att lösa problem och har ett analytiskt perspektiv. Du är skicklig i att uttrycka dig i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Täby kommun erbjuder
Vi erbjuder dig ett intressant, utmanande och meningsfullt arbete där du är med och gör skillnad i människors liv.
Våra medarbetares hälsa är viktig för oss och vi arbetar aktivt med att skapa hälsofrämjande arbetsplatser där man kan växa i en bra balans mellan arbete och fritid. Vi satsar på kompetensutveckling och månar om att våra medarbetare är rätt rustade för sitt arbete.
På vår hemsida www.taby.se kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta i Täby kommun.
Övrigt
Låter det intressant? Registrera din ansökan på vår hemsida genom knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail eller brev. Sista ansökningsdag är 2019-01-31. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid där tillsättning sker enligt överenskommelse.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Om Täby kommun
Täby kommun är en av Stockholmregionens snabbast växande kommuner, nära både centrala Stockholm och Arlanda. Inom tio år har Täby vuxit från dagens drygt 70 000 invånare till 90 000 och år 2040 beräknas finnas 20 000 nya arbetstillfällen. Just nu förbättras kollektivtrafiken och vägarna, på sikt kommer Roslagsbanan att förlängas till city via Odenplan. Hög kvalité i välfärden och möjlighet för invånare att välja bland annat skola och omsorg är en del av kommunens signum. Vi hoppas att du vill vara en del av den utvecklingen!
Social omsorg är ett av Täby kommuns verksamhetsområden. Här ger vi stöd och service till Täbyborna inom områdena äldreomsorg, individ- och familjeomsorg och funktionsnedsättning.