Handläggare bostadsanpassningsbidrag

Arbetsbeskrivning

Vård och omsorg, Rehabenhet Som handläggare av bostadsanpassningsbidrag får du ett spännande och meningsfullt jobb! Ditt arbete bidrar till att ge människor med funktionshinder en möjlighet till ett självständigt liv i ett eget boende. Du arbetar självständigt men har möjlighet till kollegialt stöd genom väl fungerande nätverk av handläggare i regionen. Du handlägger ansökningar och fattar beslut om bostadsanpassningsbidrag upp till tre basbelopp. Du har många kontakter och arbetar nära den sökande och hans/hennes närstående, intygsskrivare från flera olika organisationer samt ett flertal entreprenörer. Lämplig högskoleutbildning, t ex byggnadsingenjör, arbetsterapeut eller annan utbildning arbetsgivaren finner likvärdig. Erfarenhet av arbete inom tillgänglighet/funktionshinder är en merit. Vi tror att du dessutom: - Har integritet och orkar fatta svåra beslut - Är flexibel och har förmåga att prioritera och hantera stressande situationer - Har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga - Har god ordning och reda omkring dig - Har lätt att uttrycka dig i tal och skrift och har god datorvana

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lerums kommun
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 15 maj 2007
  • Ansök senast: 18 juni 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010