OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!
Stadsbyggnadsförvaltningen har cirka 60 medarbetare fördelat på fem enheter och är kommunstyrelsens och byggnadsnämndens förvaltning. Tjänsten är placerad på Bygglovenheten som handlägger ärenden som gäller bygglov, anmälan samt bostadsanpassningsbidrag. Bostadsanpassningen består av två handläggare.
Övriga avdelningar arbetar med mark- och exploatering, översiktlig planering och detaljplanering, lantmäterimyndighet samt kart- och mät.
Mer information finner du på vår hemsida, www.molndal.se
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en handläggare till bostadsanpassningsbidrag. Tjänsten innebär att utreda om det är möjligt att utifrån lagstiftning och funktionsnedsättning bevilja bostadsanpassningsbidrag.
Som handläggare har du ett mångsidigt arbete där du själv ansvarar för att lösa arbetsuppgifterna. Du arbetar utifrån Lagen om bostadsanpassningsbidrag med att handlägga ansökningar från enskilda personer med olika funktionsnedsättningar gällande anpassningar i och i anslutning till bostaden. Målgruppen spänner över alla åldrar.
I arbetet ingår att bistå med information, sedvanliga administrativa arbetsuppgifter, värdera intyg, fastställa skälig kostnad och fatta beslut.
Ofta innebär arbetet hembesök hos sökande, kontakt med olika entreprenörer och fastighetsägare. Tjänsten innebär myndighetsutövning varför det är av vikt att du är bekväm med att fatta egna beslut samt vid behov föredra ärende inför beslutande nämnd.
Syftet med bostadsanpassningsbidraget är att ge personer med funktionsnedsättning möjlighet till ett självständigt liv i eget boende.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning och med erfarenhet av utredningsarbete i offentlig förvaltning. Det är meriterande om du arbetat med handläggning av bostadsanpassningsbidrag samt har goda kunskaper inom gällande lag om bostadsanpassningsbidrag (2018:222). Arbetet kräver en god administrativ och analytisk förmåga och självständighet, flexibilitet, ansvarskännande och god förmåga att kommunicera på ett tydligt och förtroendefullt sätt, såväl i tal som i skrift. B körkort krävs.
I mötet med medborgarna och deras närstående är ett värdigt bemötande och ett varmt intresse för arbete med människor mycket viktigt. Därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Planchef Kenneth Fondén
031-315 14 20
SACO Maria Sexton
031-315 14 15
Vision Johny Hörlind
031-315 14 12
Bygglovchef Bo Rydström
031 - 315 13 92
SACO Annika Håkansson
031-27 37 01
Kartograf Karin Börjesson
031-315 13 97
Planarkitekt Ylva Ralph
031-315 14 23
Planarkitekt Elisabet Börlin
031-315 14 21
Avdelningschef Peter Holmström
031-315 14 11
Förättningslantmätare Stig Bolander
031-315 14 13