Handläggare bostadsförsörjning och stöd

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen är en expertmyndighet inom områden som natur och miljö, samhällsbyggnad och landsbygd, direkt underställd regeringen. Vi fungerar som en länk mellan människor, kommuner, regioner och olika myndigheter. Vi verkar för att nationella mål får genomslag i länet. Det gör vi genom att se till helheten i vår myndighetsutövning, genom att förmedla kunskap och genom att samordna och utveckla olika sakfrågor. Hållbar utveckling ger framtiden möjligheter i ett Södermanland för alla.

På plan- och byggfunktionen är vi åtta personer som arbetar med länsstyrelsens olika uppgifter enligt plan- och bygglagen samt infrastrukturärenden, klimatanpassning, bostadsfrågor, bygg- och energistöd, GIS-samordning, havsplanering m m. Vi tillhör Samhällsbyggnadsenheten där funktioner för kulturmiljö, beredskap och välfärd också ingår. Nu söker vi en ny medarbetare till ett arbetslag med många stimulerande arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består i huvudsak av handläggning av ärenden inom de statliga bostads- och energistöden samt information om dessa stöd. Uppgifter kopplat till länsstyrelsens uppdrag inom bostadsförsörjningsfrågorna i länet ingår, till exempel medverkan i arbetet med den årliga bostadsmarknadsenkäten och rapporten om bostadsmarknaden. Även andra arbetsuppgifter inom funktionen kan bli aktuella.

Kvalifikationer och profil
Du ska ha utbildning inom bygg, ekonomi eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, gärna högskoleutbildning inom byggområdet.

Du bör ha erfarenhet av att läsa byggritningar samt erfarenhet av ekonomihantering. Vi värdesätter om du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du ska vara strukturerad, noggrann, resultatinriktad och ha en god förmåga att arbeta självständigt och i grupp. Du har lätt att uttrycka dig i både tal och skrift och har en god förmåga att kommunicera enkelt och begripligt.

Körkort är ett krav.

Anställningen är tillsvidare från 1 september 2017. Provanställning på sex månader kan komma att tillämpas.

Läs mer om länsstyrelsen på vår hemsida www.lansstyrelsen.se/sodermanland.


Länsstyrelsen erbjuder en attraktiv arbetsplats. Vi har en levande värdegrund som baseras på de mänskliga rättigheterna och principen om likabehandling.

Vid rekrytering strävar Länsstyrelsen efter en jämn könsfördelning och att främja mångfald bland medarbetarna. Då länet är ett finskt förvaltningsområde är det meriterande om du har kunskaper i finska. Det är även meriterande om du behärskar ytterligare ett språk.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

David Aronsson, Funktionschef
0102234000
Rune van den Brink, ST
0102234000
Christofer Cromnow, SACO
0102234000
Jenny  Rondahl, Funktionschef
0102234000
Ann-Sofi Blomkvist, Kommunikationschef
0102234204
Jenny Rondahl, Funktionschef
0102234000
Lars Jonsson, beredskapsdirektör
010-2234000
Åke Johansson, länsantikvarie/funktionschef
010-2234000
Torbjörg Sekse, länsarkitekt/funktionschef
010-2234000
Ulrika Lundberg, Chef
0767-747 799

Sammanfattning

Besöksadress

611 86 Nyköping
None

Postadress

None
None

Liknande jobb


25 november 2024

22 november 2024

30 oktober 2024

19 november 2024