Handläggare civilt försvar

Handläggare civilt försvar

Arbetsbeskrivning

- Ett jobb med plats för utveckling
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro, tillväxt och visionen ”Vi gör plats för växtkraft”. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme.
Den försämrade säkerhetspolitiska utvecklingen i Sveriges närområde understryker behovet av ett starkt totalförsvar och en stärkt krishanteringsförmåga. En viktig del i det arbetet är att prioritera och stärka det civila försvaret. Vi söker därför dig som är en strategisk, målinriktad och engagerad person som vill vara med och utveckla kommunens civilförsvarsarbete.
En dag på jobbet
Arbetet innebär i första hand att analysera vilka behov som finns för att utveckla och stärka kommunens planering och arbete med socialtjänstens och den kommunala hälso- och sjukvårdens civila försvar. Vidare ta fram en övergripande plan för fortsatt arbete utifrån den analys som har gjorts.
Vi söker dig som vill både driva och stötta verksamheterna i sitt arbete med civilt försvar. Du behöver kunna arbeta både strategiskt, genom upprättande av planer men även operativt för att implementera planerna på ett bra sätt. För att arbetet ska fungera väl behöver du kontinuerligt arbeta med omvärldsbevakning, förankring, implementering och uppföljning.
Tjänsten är placerad på kommunledningsförvaltningen med Säkerhetschef som närmste chef. Då arbetet riktar sig mot socialförvaltningens verksamheter kommer du även att ha mycket kontakt med såväl Socialchef som berörda verksamhetschefer.
Din kompetens
Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning inom området, det kan till exempel vara en militär utbildning eller annan utbildning inom risk och krishantering. Du har god kunskap om den kommunala verksamheten och dess organisation. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av planering av civilt försvar.
Du har god förmåga att se helhet, samordna och prioritera. Att vara drivande. Du har förmåga att skapa goda relationer både internt och externt och har inga problem med att vara drivande i dina frågor. Utöver detta är det viktigt att du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Som person är du strukturerad, tydlig och utvecklingsinriktad. Du har en utpräglad servicekänsla, är ansvarstagande och flexibel samt van vid att arbeta självständigt och kan genomföra uppdrag inom fastställda tidsramar.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information
Projektanställning på heltid t.o.m. 2023-12-31 med tillträde snarast. Det kan komma att finnas möjlighet till förlängning.
Sista ansökningsdag 2023-05-29
Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen kommer att genomföras vid anställning.
Intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ARBETSMARKNADSENHETEN Krokom
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 maj 2023
  • Ansök senast: 29 maj 2023

Postadress

Skolvägen 6
Krokom, 83533

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024