OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en handläggare till vår grupp på inköpsenheten. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Om arbetsplatsen
Det är inköpsenhetens uppdrag att omhänderta ekonomiavdelningens process- och verksamhetsansvar avseende inköp, att planera, anskaffa och förvalta behovet av varor, tjänster och byggentreprenader samt ansvara för att driva rättsliga tvister och processer avseende inköpsverksamhet, exklusive IT-området. Arbetet ska ske kategoribaserat, genomföras affärsmässigt och ske i nära samverkan med andra delar av organisationen. Även digitalisering av inköpsprocessen, materielförsörjning och logistik genom central lagerhållning styrs av inköpsenheten. Polismyndigheten anskaffar årligen varor och tjänster för drygt 5 miljarder kronor.
Tjänsten har en placering i gruppen e-handel och materielförsörjning på Inköpsenheten. Vi verkar bland annat för nationell enhetlighet, effektiv lager- och logistikhantering, samt ökad digitalisering och användningen av elektronisk handel. Gruppen består i dagsläget av tio medarbetare och uppdraget är att skapa god kontinuitet i försörjningen av materiel och utrustning till svensk polis. För att kunna göra ett bra jobb behöver vi vara duktiga på att kommunicera och vara en god samarbetspartner som arbetar proaktivt och strategiskt. Det är i armkrok vi skapar verksamhetsnytta och framgång. Din placering kommer att vara i den grupp som arbetar med att förvalta och utveckla Polismyndighetens arbete inom e-handel.
Enheten är en del av Polismyndighetens ekonomiavdelning. Vill du veta mer? Läs mer om ekonomiavdelningen här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/var-verksamhet/jobb-ekonomiavdelningen/
ARBETSUPPGIFTER
I gruppen ingår ett ansvar för att utveckla elektronisk handel, säkerställa effektiva, enkla och korrekta beställningsprocesser och automatiserade fakturaflöden samt att ge kvalificerat stöd för beställare för att underlätta för verksamheten att göra beställningar och öka användningen av elektronisk handel inom Polismyndigheten.
Arbetsuppgifterna består i att ansvara för att utveckla och implementera lösningar för elektroniska handel inom utpekade kategorier. Hantering/administration av kataloger och sortiment i Polismyndighetens e-handelslösning Unit4 Business World. Arbetet innebär i huvudsak att möjliggöra att produkter finns tillgängliga och beställningsbara i systemet och att fakturahanteringen ske så effektivt som möjligt. Andra arbetsuppgifter är informationsspridning, kataloghantering, avtalsbevakning, leverantörskontakter och e-handelsrelaterad uppföljning och styrning. Arbetet genomförs i stor utsträckning i samarbete i grupp och med andra delar av verksamheten. Gruppens medarbetare finns på flera orter i Sverige och vi kommunicerar via telefon- och videomöten. Inrikesresor förekommer inom ramen för tjänstens genomförande.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• genomförd gymnasieutbildning, inom ekonomi/administration/teknik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• minst tre års arbetslivserfarenhet av ekonomi/administration/inköp eller angränsande yrke
• erfarenhet av arbete i e-handelssystem, gärna med liknande uppgifter
• erfarenhet av arbete med LOU eller LUFS
• god vana av arbete med Officepaketet
• mycket god svenska i tal och skrift
• god engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du även har:
• förmåga eller erfarenhet av att arbeta med siffror och kvantiteter
• erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet, företrädesvis statlig
• kännedom om taktisk personlig utrustning för operativ miljö
• arbete med prissättning, sortiment och artikelhantering
• god erfarenhet av att självständigt arbeta på distans
• erfarenhet av inköp reglerade av LOU
För att lyckas i rollen har du hög servicekänsla, ett positivt kundbemötande och god samarbetsförmåga. Som person är du även noggrann och kan arbeta strukturerat och självständigt efter givna direktiv. Du är lösningsinriktad och delar gärna med dig av dina idéer. Du har lätt för att kommunicera, både skriftligt och muntligt. Vara bekväm i att arbeta på distans, då mycket kommunikation sker via video/telefon.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 13/5 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
#LI-DNI
Kontaktpersoner på detta företaget
Lászlo Nagy Némedi, tfn 010-56 36 899
Rekryterande chef / strategichef Göran Strömberg
010-563 02 49
Mattias Bergström, t.f gruppchef, tfn 010-563 51
Sektionschef Susan Sahlin
0105641640
Anneli Backström, tfn 010-56 39 320
Sektionschef Fordonsservice Anders Axén
010 5653630
Gruppchef Rasmus Lundahl
010-56 35 119
Gruppchef Bodil Nordmark
010-563 51 70
Magnus Hagström
010-56 71 567
Ekonom Liselotte Hjulin
010-562 80 09