Handläggare ekonomi till Polisens administrativa center (PAC), i Linköping

Handläggare ekonomi till Polisens administrativa center (PAC), i Linköping

Arbetsbeskrivning

Polismyndighetens ekonomiavdelning har som uppdrag att utforma och driva myndighetens strategiska styrning och uppföljning som fastställer vad myndigheten ska uppnå för resultat och effekter. Avdelningen fördelar ekonomiska medel för att verksamheten ska kunna nå beslutad riktning och följer upp att medlen används på ett effektivt och hållbart sätt.

Vi säkerställer också en rad andra förutsättningar för att polisen ska kunna nå sina mål, t ex. genom att möta verksamhetens behov av ändamålsenliga lokaler samt material och utrustning. Vi tillhandhåller också en ändamålsenlig service inom områdena lokalvård och fordonsservice och samordnar Polismyndighetens miljö- och hållbarhetsarbete.

PAC Ekonomi är en sektion inom enheten för finansiell styrning. PAC Ekonomi ansvarar för hela Polisens ekonomiska redovisning och ekonomiadministration. Sektionen svarar för att säkerställa att myndigheten har en korrekt och rättvisande externredovisning. Detta innebär att sektionen hanterar Polismyndighetens ekonomiska redovisning och ekonomiadministration, in- och utbetalningar samt upprättande av Polismyndighetens årbokslut. Sektionen består av ca 50 medarbetarna och är organiserade i fyra grupper – samtliga i Linköping.

Du kommer att ingå i gruppen Fakturasamordning med 15 medarbetare.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att stödja verksamheten med redovisning i ekonomisystemet genom att
• sätta förslagskontering på inkommande leverantörsfakturor
• kontrollera och korrigera moms
• agera som stödfunktion för kontroll- och beslutsattestanter i verksamheten

Du kan också få utföra andra kontroller och avstämningar kopplade till redovisning och efterlevnad.

Gruppen driver och deltar i en hel del utvecklingsprojekt både för egen del, men även för myndigheten i sin helhet. Digitaliseringsfrågorna kommer att vara centrala i utvecklingsarbetet.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi eller motsvarande utbildning/erfarenheter som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga
• erfarenhet av arbete i ekonomisystem
• god vana av att arbeta i Microsoft Office
• god förmåga att uttrycka dig väl på svenska både i tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• erfarenhet av statlig redovisning
• erfarenhet av arbete i ekonomisystemet Unit 4 Business World (fd Agresso)


Personliga egenskaper
Som person har du en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi värdesätter din vilja och förmåga att utveckla verksamheten och att se din del i helheten. Att ha en vilja att lära nytt är även det viktigt.

Du är noggrann och lösningsorienterad och kan planera ditt arbete i förhållande till verksamhetens behov och arbetstoppar på ett bra sätt. Du är serviceinriktad och trivs med att arbeta både självständigt och att samarbeta i grupp. Du har även intresse för digital utveckling.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.




ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Ekonomihandläggare, Ekonomiavdelningen, Finansiell styrning, PAC Ekonomi

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 26/8 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Lászlo Nagy Némedi, tfn 010-56 36 899

Rekryterande chef / strategichef Göran Strömberg
010-563 02 49
Mattias Bergström, t.f gruppchef, tfn 010-563 51

Sektionschef Susan Sahlin
0105641640
Anneli Backström, tfn 010-56 39 320

Sektionschef Fordonsservice Anders Axén
010 5653630
Gruppchef Rasmus Lundahl
010-56 35 119
Gruppchef Bodil Nordmark
010-563 51 70
Magnus Hagström
010-56 71 567
Ekonom Liselotte Hjulin
010-562 80 09

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024