OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Lycksele ? staden i Lappland ? ett samiskt förvaltningsområde i Västerbottens län mitt mellan kust och fjäll. Här hittar du bra boende, en växande marknad och trygghet för dina närmaste. Lycksele kommun strävar efter att erbjuda en god medborgarservice och kärnan i detta är våra skickliga och kunniga medarbetare. Tillsammans har vi en bred kompetens och tillsammans blir vi bättre. Vår värdegrund bygger på etik och respekt och vi värdesätter en öppen kultur där varje röst blir hörd.
Vi söker nu en kvalificerad handläggare eller redovisningsekonom till Ekonomienheten.
OM JOBBET
Som handläggare/redovisningsekonom arbetar du huvudsakligen med omsorgsverksamhetens avgiftsdebitering. Du hanterar även leverantörsreskontra för delar av kommunens verksamheter samt ekonomisk redovisning av kommunens kost- och måltidsverksamhet. Arbetsuppgifterna och arbetsbelastningen kan variera över tid, vilket förutsätter flexibilitet av dig som person. Det innebär att du måste kunna prioritera och ställa om arbetet efter förändrade förutsättningar.
Som handläggare/redovisningsekonom arbetar du i ett team tillsammans med två till tre medarbetare. Det är därför viktigt att du kan samarbeta med andra och vara lyhörd för dina kollegor. Arbetet innebär även att du får besvara frågor från både kunder och leverantörer till kommunen, vilket ställer höga krav på social kompetens och bemötande.
Arbetet kräver lyhördhet och förståelse för de kommunala verksamheternas behov. I denna roll får du en god insyn i berörda nämnders och verksamheters arbetsområden och du utgör en viktig kugge för den kommunala administrationen.
OM DIG
Vi söker i första hand dig som är utbildad kvalificerad handläggare/redovisningsekonom och har erfarenhet av ekonomisystemet Agresso samt vana av att arbeta med kontoplan enligt Kommunbas 13. Att du är bekväm med att arbeta i MS-Office är ett krav, i synnerhet Excel.
För att du ska trivas och kunna utföra uppdraget väl är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Det är även viktigt att du är noggrann i det du gör och att du har förmågan att arbeta självständigt. Vi värdesätter även att du är flexibel, genom att du kan ställa om snabbt och prioritera efter rådande förutsättningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
OM OSS
Ekonomienheten ansvarar för kommunens ekonomiadministration. Det innebär bland annat samordning av den löpande redovisningen, fakturahantering, budget, bokslut och finansfrågor. Ekonomienheten ger ekonomiansvariga, politiker och allmänhet en god kännedom om den ekonomiska situationen. Inom enheten finns ekonomihandläggare, nämnds- och bolagsekonomer samt upphandlare.
OM ANSTÄLLNINGEN
Varaktighet: Vikariat till och med 2018-06-30
Omfattning: 100 %
Tillträde: 2017-06-15 eller enligt överenskommelse
Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk.
I Lycksele kan man kombinera sitt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman. Kontakta räddningstjänsten om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman.
Vi tror på mångfald och att olikheter berikar. Inom detta område arbetar flest kvinnor och därför hoppas vi att även män söker tjänsten. Vi hoppas även att du som har en annan kulturell bakgrund söker jobbet, för vi tror att olika kulturella kompetenser kompletterar varandra och utvecklar verksamheten.
Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall.
Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Badföreståndare Ingegerd Åslund
0950-166 41
Kommunal Ingrid Ölmebäck
0950-166 40
Förvaltningschef Nestor Lindström
0950-167 28
Enhetschef Gatu Karin Gottfridsson
0950-167 31
Vision Charlie Persson
070-379 59 31
Verksamhetschef Samuel Lundström
0950-168 55
Rektor Olli Joenväärä
0950-163 14
Lärarförbundet Lena Axelsson Westergren
070-614 92 77
Facklig representant Johan Danielsson
0950-163 62
Enhetschef Linda Renman
0950-164 11