OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rikspolisstyrelsen söker Handläggare till administrativa enheten Rikspolisstyrelsen är central förvaltningsmyndighet för Polisen.Rikspolisstyrelsens huvuduppgift är att utöva tillsyn över Polisen och verka för planmässighet, samordning och rationalisering.Vid Rikspolisstyrelsen finns ett huvudkontor i vilket ingår fem avdelningar samt internrevisionen och staben.Dessutom finns Polisens verksamhetsstöd (PVS), Polishögskolan och Rikskriminalpolisen.Rikspolisstyrelsen arbetar enligt beställar-utförar metoden och har totalt ca 2200 anställda.PVS utför tjänster till Polisen i hela landet på uppdrag av RPS huvudkontor.Verksamheten är geografiskt spridd i hela landet.Befattningen är placerad vid ekonomisektionen, administrativa enheten, PVS, Kungsholmen.Administrativa enheten består av fyra sektioner; ekonomisektionen, personalsektionen, upphandlingssektionen samt Polisens Administrativa Center i Linköping.Ekonomisektionen ansvarar för att ge operativt stöd inom områdena budget, uppföljning och analys, att utföra utredningar, handlägga ärenden och övrigt inom ekonomiområdet.Vi ansvarar också för samordning och ekonomihantering av EU-finansierad verksamhet. Vi söker dig som är handläggare med dokumenterad erfarenhet av att samordna och administrera komplexa projekt i stora myndigheter eller företag samt har erfarenhet av EU-finansierad verksamhet.Arbetsuppgifter, som handläggare kommer du att: - ge stöd och rådgivning till hela Polisen vid ansökningsförandet samt genomförandet av EU-finansierade projekt - vara väl informerad och hålla dig uppdaterad gällande de vanligaste EU-finansieringsprogrammen , och nationella finansieringsprogram samt Polisens strategier och prioriteringar - ansvara för samordning, utveckling och framtagning av riktlinjer för EU-finansierad verksamhet - ansvara för löpande återkoppling till olika intressenter - ta fram informationsmaterial om EU's finansieringsformer för spridning inom Polisen, samt genomförande av utbildning och informationsmöten inom Polisen Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som har: - högskoleexamen eller annan relevant utbildning - erfarenhet av EU-finansierad verksamhet.- förmåga att kunna administrera på ett effektivt och strukturerat sätt - analytiskt lagd, noggrann och strukturerad - initiativförmåga utöver det vanliga - pedagogisk och mycket goda kunskaper såväl i tal och skrift både på svenska och engelska - mycket god samarbetsförmåga och servicekänsla - erfarenhet från arbete vid Polisen eller från annan statlig myndighet är meriterande Vi eftersträvar jämn könsfördelning och sätter även värde på kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.Vill du veta mer?Välkommen med din ansökan (personligt brev, och CV), märkt med ref.Din ansökan ska ha inkommit till Rikspolisstyrelsen senast den 13 mars 2009.